لغو تحریم‌های دو شرکت ایرانی در ارتباط با برنامه موشکی ایران

CC BY 2.0 / Mike / United States Department of the Treasuryلغو تحریم‌های دو شرکت ایرانی در ارتباط با برنامه موشکی ایران
لغو تحریم‌های دو شرکت ایرانی در ارتباط با برنامه موشکی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
آمریکا تحریم های دو شرکت ایرانی مرتبط با برنامه موشکی ایران را لغو کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بر اساس بیانیه دفتر کنترل دارایی های خارجی (OFAC)، وزارت خزانه داری آمریکا روز جمعه دو شرکت مستقر در ایران را از فهرست تحریم های این وزارتخانه حذف کرد.
ما در مورد حذف گروه صنعتی Mammut و Mammut Diesel از لیست SDN صحبت می کنیم. این بدان معناست که در ایالات متحده، دارایی های این ساختارها مسدود شده است و شهروندان آمریکایی دوباره مجاز به تجارت با آنها هستند.
در عین حال، نماینده وزارت دارایی این فرض را رد کرد. وی در مورد تصمیم واشنگتن، به نشریه گفت که لغو تحریم ها " نشان دهنده تغییر سیاست تحریم های آمریکا در قبال ایران نیست".
"هیل" به نقل از سخنگوی این وزارتخانه گفت: "این هیچ ارتباطی با تلاش های مذاکره برای توافق هسته ای ندارد. ایالات متحده به اقدامات بی ثبات کننده ایران از جمله اعمال تحریم ها ادامه می دهد."
همچنین، وزارت دارایی مشخص نکرد که آیا واشنگتن معتقد است گروه صنعتی ماموت و ماموت دیزل از حمایت از صنعت موشکی ایران دست کشیده اند یا خیر.
هیل یادآور می شود که تحریم ها علیه این شرکت ها توسط دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سپتامبر 2020 به عنوان بخشی از کمپین فشار حداکثری بر تهران به دلیل فعالیت های هسته ای و همچنین سیاست های آن در منطقه وضع شد. سپس این ساختارها در واشنگتن به عنوان "تولید کنندگان و تامین کنندگان اصلی کالاهای دو منظوره نظامی برای برنامه هسته ای ایران" توصیف شدند. خزانه داری آمریکا مدعی شد که این سازه ها از "توسعه دهنده اصلی موشک های مایع ایران" پشتیبانی می کنند.
این اقدامات محدود کننده بخشی از کمپین فشارهای آمریکا علیه ایران بود که طی آن ایالات متحده از سال 2018 تاکنون حدود 1.5 هزار شخص حقیقی و حقوقی را تحریم کرده است.
در همین حال، واشنگتن امیدوار است به زودی مذاکرات را در وین برای از سرگیری برجام از سر بگیرد.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفت: "ما از ایرانیان شنیده ایم که آنها انتظار دارند مذاکرات به زودی از سر گرفته شود. ما امیدواریم که تعریف آنها از "به زودی" با تعریف ما مطابقت داشته باشد. ما دوست داریم که مذاکرات در وین در اسرع وقت از سر گرفته شود." 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала