دیدار وزیر خارجه ایران با رهبر حزب الله لبنان

© Photo / Tasnim News Agencyدیدار وزیر خارجه ایران با رهبر حزب الله لبنان
دیدار وزیر خارجه ایران با رهبر حزب الله لبنان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران که به بیروت سفر کرده با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری تسنیم، سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در جریان دیدار با حسین امیرعبداللهیان، از ایران به عنوان همپیمانی صادق یاد کرد و گفت: ایران ثابت کرد که متحدی صادق و دوستی وفادار است که دوستانش را خوار نمی‌کند ( تنها نمی‌گذارد و به حال خود رها نمی‌کند).
حسین امیرعبداللهیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
وزیر خارجه ایران پیشنهاد ساخت دو نیروگاه طی 18 ماه را به دولت لبنان ارائه داد
این سخن دبیرکل حزب الله لبنان اشاره به آمریکا و غرب دارد که در شرایط دشوار متحدین خود را به حال خود رها می‌کنند که نمونه اخیر هم تحولات افغانستان است که به طور فضاحت باری از این کشور خارج شدند. 
سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد که  امید و آمال زیادی به خروج لبنان از این بحران با همکاری همگانی وجود دارد.
بر اساس این گزارش، وزیر امور خارجه ایران نیز در این دیدار بر موضع اصولی ایران برای حمایت و کمک به لبنان در تمامی زمینه‌ها تاکید کرد.
در این دیدار که «محمد جلال فیروزنیا» سفیر جمهوری اسلامی ایران در بیروت نیز حضور داشت،  آخرین تحولات سیاسی لبنان و منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.
امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در سفر به بیروت پیش از این با مقامات بلندپایه این کشور از جمله رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس پارلمان و وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرده بود. 
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала