نخست وزیر لبنان: عربستان قبله سیاسی و دینی من است

© AP Photoنخست وزیر لبنان: عربستان سعودی قبله من است
نخست وزیر لبنان: عربستان سعودی قبله من است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
نخست وزیر لبنان، در حالی عربستان سعودی را قبله سیاسی و دینی خود خواند که ریاض هنوز هیچ موضع مثبتی را در قبال روی کارآمدن دولت او ابراز نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان صبح امروز پس از دیدار با "بشاره پطروس الراعی" سراسقف مسیحیان مارونی لبنان که در «بکرکی» مقر او برگزار شد،  در پاسخ به سوالی مبنی بر باز شدن درهای عربستان به روی او، گفت: من معتقدم که عربستان قبله سیاسی و مذهبی من است و بنابراین درهای آن به هیچ وجه بسته نشده است و وقتی که هر روز نمازهای پنجگانه خود را می خوانم ، به طرف قبله در عربستان سعودی می ایستم.
 ‎‌میقاتی: عرضه فرآورده های نفتی ایران، حاکمیت لبنان را نقض می‌کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.09.2021
میقاتی: عرضه فرآورده های نفتی ایران، حاکمیت لبنان را نقض می‌کند
دولت لبنان به ریاست نجیب میقاتی کمتر از یک ماه پیش کار خود را آغاز کرده است. این در حالی است که عربستان سعودی هنوز از روی کارآمدن دولت میقاتی که در پی ۱۳ ماه خلا دولت در این کشور صورت گرفت، استقبال نکرده است و محافل سیاسی در لبنان می گویند میقاتی تلاش زیادی را می کند تا برای جلب کمک های خارجی، تایید ریاض را کسب کند.
گفته می شود عربستان سعودی از وضعیت سیاسی در لبنان رضایت ندارد و آن را برخلاف منافع خود می داند.
میقاتی همچنین در مورد دیدار خود با سراسقف مسیحیان مارونی نیز گفت: فضای خوبی بود و من به ایشان اطمینان دادم که همه چیز در مسیر بازگرداندن نقش اقتصادی لبنان پیش می رود. ما همچنین در مورد مسائل اجتماعی صحبت کردیم و ایشان نگرانی ها از وضعیت اجتماعی و زندگی مردم  به ویژه امور کشاورزان و نحوه رسیدگی به آنها را بیان کردند.
میقاتی در پاسخ به سوالی در مورد شرایط اسفناکی که لبنانی ها در آن زندگی می کنند، تأکید کرد: ما فرصتی را از دست نمی دهیم و با نگرانی مردم همراه هستیم. من این نگرانی های بزرگ را می دانم و برای رفع آن تلاش می کنیم، اما صراحتاً باید بگویم، چشم بینا و دست کوتاه است، زیرا ما مشکلات زیادی داریم و به آرامی و قدم به قدم به دنبال حل آنها هستیم.
وی  در پاسخ به سوالی در مورد برخی خبرها درباره تهدید شدن قاضی تحقیقاتی پرونده انفجار سال گذشته بندر بیروت گفت: ما در مورد این موضوع پرس و جو کردیم و هیچ چیز قطعی نیست. اظهار نظری که اتفاق افتاد توسط وزیر دادگستری ارائه شد و اقدامات لازم برای  امنیت و نگهبانی از قاضی طارق البیطار انجام شده است.
دولت لبنان به ریاست نجیب میقاتی بیست و دوم شهریور ماه کار خود را رسما آغاز کرد. این در حالی بود که لبنان از مردادماه سال گذشته با استعفای حسان دیاب از سمت نخست وزیری، فاقد دولت بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала