ارزیابی پتانسیل نظامی ماهواره های آمریکایی "استارلینک"

© AP Photo / John Raouxارزیابی پتانسیل نظامی ماهواره های آمریکایی "استارلینک"
ارزیابی پتانسیل نظامی ماهواره های آمریکایی استارلینک   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 08.10.2021
اشتراک
دیمیتری روگوزین، مدیرکل آژانس فضایی روسیه ((Roscosmos اظهار داشت ماهواره های ارتباطی"استارلینک" (Starlink) که توسط شرکت اسپیس ایکس متعلق به ایلان ماسک ساخته شده اند ، می توانند مسیر حرکت موشک های کروز در حال پرواز را تغییر داده و همچنین نیروهای ویژه و شبکه عوامل را مدیریت کنند.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری روگوزین در مصاحبه با شبکه اول تلویزیون روسیه گفت که امسال شرکت اسپیس ایکس (SpaceX) حدود 900 میلیون دلار از دولت ایالات متحده برای استقرار سیستم ارتباطی ماهواره ای Starlink دریافت کرده است. و در مجموع ، اعتبارات بودجه برای آن در دوره بعدی، به گفته وی20 میلیارد دلار خواهد بود.
 ایلان ماسک   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
آغاز ثبت نام اینترنت ماهواره‌ای استارلینک
مدیرکل آژانس فضایی روسیه  گفت:"این سوال مطرح می شود: چرا دولت به این نیاز دارد؟ زیرا این نوع ماهواره ها  نه تنها اینترنت را رله می کنند، بلکه می توانند یگانه تکیه گاه برای کنترل موشک های کروز، تغییر ماموریت پروازی آنها در حال پرواز و همچنین مدیریت نیروهای ویژه و شبکه عوامل باشند.
وی افزود ماهواره های "استارلینک"  همچنین می توانند "اینترنت با محتوای کاملاً سیاسی و به احتمال زیاد ضد روسی" را در تلفن های همراه توزیع کنند.
از سال 2018 ، 1265 ماهواره "استارلینک"  به مدارهای کم ارتفاع زمین پرتاب شده  که 64 فروند از آنها در حال حاضر فعالیت خود را متوقف کرده اند. در مجموع می توان 42 هزار دستگاه از این قبیل را راه اندازی کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала