سی ان ان از حملات "هکرهای روس" به شبکه های دولتی آمریکا خبر داد

© Photo / U.S. Air Force / Maj. Christopher Vasquezسی ان ان از حملات "هکرهای روسی" به شبکه های دولتی آمریکا خبر داد
سی ان ان از حملات هکرهای روسی به شبکه های دولتی آمریکا خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
اشتراک
شبکه تلویزیونی CNN به نقل از کارشناسان امنیت سایبری مدعی شده است که یک گروه هکر که ادعا می شود در روسیه مستقر است، در ماه های اخیر اقدام به هک شبکه های دولتی در ایالات متحده و چندین کشور اروپایی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، نایب رئیس ارشد یک شرکت آمریکایی در زمینه امنیت سایبری به نام  Mandiant به سی ان ان گفت: "گروه هکرها  برای چندین سازمان دولتی و سازمان های در حال فعالیت در عرصه سیاست و سیاست خارجی و همچنین ارائه دهندگان فناوری هایی  که دسترسی مستقیم یا غیرمستقیم به سازمان های هدف نهایی در آمریکای شمالی و اروپا را فراهم می کنند، خطر به وجود آورد."
توافق آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند در خصوص همکاری در زمینه امنیت سایبری  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.09.2021
توافق آمریکا، ژاپن، استرالیا و هند در خصوص همکاری در زمینه امنیت سایبری
 در رپورتاژ سی ان ان ادعا می شود  که صحبت در مورد هکرهایی است که گویا در سال 2020 حملات سایبری به ساختارهای دولت آمریکا انجام داده اند. نویسندگان مقاله منتشره همچنین می نویسند که همان گروه در ورای این حمله هکرها با استفاده از نرم افزار SolarWinds بوده که دولت جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده روسیه را به آن متهم کرده و مسکو هرگونه دخالت در آن را رد نموده بود.
یک منبع CNN در دولت آمریکا که از روند بحث ها در این زمینه مطلع است گفت که مقامات آمریکایی آخرین فعالیت "هکرهای روسی" را زیر نظر دارند. این منبع گفت: "این موضوع در جلسات اخیر شورای امنیت ملی کاخ سفید مطرح شد."
در اوایل ژانویه ، آژانس امنیت سایبری و زیرساخت های ایالات متحده (CISA) بیانیه مشترک FBI و تعدادی دیگر از ساختارهای آمریکایی را صادر کرد که بر اساس آن ، احتمالاً روسیه در ورای حمله سایبری گسترده به مشتریان این شرکت امنیت رایانه قرار داشته است. در واشنگتن احتمال دادند هدف از این حمله که شامل سازمان های دولتی ایالات متحده بود، دستیابی به اطلاعات محرمانه بود. با این حال ، بعداً اعلام شد که سازمان دهندگان حمله به اطلاعات حساس دسترسی پیدا نکردند.
جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد  دولت این کشور آمادگی استفاده از ابزارهای مختلف در ارتباط با حمله سایبری را دارد. به گفته وی ، اینها باید شامل "فقط تحریم" نباشد و  همچنین از ابزارهای "مرئی و نامرئی" دیگر استفاده خواهد شد.
دمیتری پسکوف ، سخنگوی رئیس جمهور روسیه پیشتر بر دست نداشتن مسکو در حملات سایبری تأکید کرده بود. ماریا زاخارووا ، سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز گفت که اتهامات آمریکا درباره دخالت روسیه در حمله گسترده هکرها به آژانس های فدرال آمریکا بی دلیل و بی اساس است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала