دیدار وزیر خارجه اسرائیل با مقامات آمریکایی مسئول در امور ایران

© Sputnik / Alexey Kudenko /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار وزیر خارجه اسرائیل با مقامات آمریکایی مسئول در امور ایران
دیدار وزیر خارجه اسرائیل با مقامات آمریکایی مسئول در امور ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
اشتراک
یائر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل قصد دارد هفته آینده به ایالات متحده سفر کند تا با مقامات ارشد دولت این کشور در امور مربوط با ایران دیدار کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه هیل ، وزیر خارجه اسرائیل از 12 تا 14 اکتبر در واشنگتن خواهد بود.
در این مدت وی با آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ، جیک سالیوان ، مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا و کامالا هریس ، معاون رئیس جمهور ایالات متحده گفتگو خواهد کرد.
طوری که روزنامه هیل خاطرنشان می کند، این دیدارها در زمانی صورت می گیرد که ایالات متحده و ایران در مذاکرات هسته ای خود در بن بست قراردارند.
به نوشته پورتال Axios، اسرائیل در تلاش است یک برنامه ذخیره را در صورت شکست مذاکرات آمریکا با ایران تدوین کند.
در اوایل هفته جاری ، سعید خطیب زاده ، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت که انتظار می رود ایران تا اوایل نوامبر به مذاکرات در وین درباره موضوع هسته ای بازگردد.
واشنگتن در دوران حکومت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین ایالات متحده ، از برجام (برنامه جامع اقدام مشترک برای برنامه هسته ای ایران) خارج شد و تحریم ها علیه تهران را دوباره برقرار کرد. در پاسخ ، ایران رعایت مفاد توافق هسته ای برجام را متوقف کرد .
از آوریل تا ژوئن سال جاری ، ایران و تعدادی از قدرت های جهانی شش دور مذاکره را با هدف احیای برجام در وین برگزار کردند. ایالات متحده به طور غیرمستقیم در رایزنی ها شرکت کرد. دور ششم در 20 ژوئن به پایان رسید.
در حال حاضر مذاکرات وین متوقف شده و مقامات ایرانی پیش از این اعلام کرده بودند که تهران آماده ادامه مذاکرات پس از روی کار آمدن ابراهیم رئیسی رئیس جمهور جدید ایران در اوایل ماه اوت و تشکیل دولت جدید است.
رئیسی در مراسم تحلیف خود در 5 اوت اظهار داشت تهران آماده مذاکره است و از ابتکارات دیپلماتیک حمایت خواهد کرد اما به شرطی که ایالات متحده تحریم های ضد ایرانی را لغو کند.

 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала