جوانان در خطر عوارض واکسن مدرنا

© REUTERS / PASCAL ROSSIGNOLمدرنا
مدرنا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
اشتراک
فنلاند، بدنبال سوئد و دانمارک تزریق واکسن مدرنا در مردان جوان را متوقف کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «گاردین» با استناد به موسسه بهداشت و رفاه اجتماعی کشور، میکی سالمینین متخصص این موسسه اعلام کرد که تحقیقات مشترک انجام شده با کشورهای سوئد، نروژ و دانمارک نشان داد که مردان جوان پس از تزریق این واکسن دچار عارضه نادر التهاب قلبی می شوند.
بعد از سوئد و دانمارک، موسسه بهداشت و رفاه فنلاند اعلام کرد، استفاده از واکسن کرونای شرکت مدرنا برای مردان متولد 1991 و آنهایی که پس از سال 1991 متولد شده اند، به دلیل گزارش عوارض جانبی قلبی عروقی متوقف می‌شود.
کانادا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.08.2021
کانادا به فروش غیرقانونی سلاح به عربستان متهم شد
مقامات بهداشتی سوئد و دانمارک  نیز روز 6 اکتبر اعلام کردند که استفاده از واکسن مدرنا برای همه جوانان و کودکان را متوقف می‌کنند. نروژ در حال حاضر از واکسن فایزر برای همه کودکان استفاده می‌کند و اکنون نیز آن را برای مردان زیر ۳۰ سال توصیه می‌کند.
کشورهای اسکاندیناوی نیز این تصمیم را بر اساس یک تحقیق که شامل داده‌های فنلاند، سوئد، نروژ و دانمارک بوده اتخاذ کردند.
گفتنی است که مقامات بهداشتی کانادا نیز قبلا اعلام کرده بودند داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد موارد گزارش شده عارضه نادر التهاب قلبی پس از تزریق واکسن مدرنا بیشتر از واکسن فایزر/بیو‌ان‌تک بوده است. سازمان غذا و داروی آمریکا، نهاد وابسته به وزارت بهداشت این کشور ماه گذشته گزارشی را منتشر کرد که براساس آن  افزایش خطر التهاب قلبی در مردان جوان با واکسن کووید ۱۹ مدرنا مرتبط بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала