پیش تولید مشروبات الکلی در میدان مرکزی میوه تهران +ویدئو، عکس

© AFP 2023 / Mustafa Ozeraپیش تولید مشروبات الکلی در میدان مرکزی میوه تهران +ویدئو، عکس
پیش تولید مشروبات الکلی در میدان مرکزی میوه تهران +ویدئو، عکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
اشتراک
دادسرای امنیت اخلاقی به تخلفات تولید مشروب در میدان مرکزی میوه تهران ورود کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در هفته اخیر طی عملیاتی در بازار میوه و تره‌بار تهران جمعی از متخلفانی که پیش تولید مشروبات الکلی را تهیه می‌کردند دستگیر شدند و خبر ورود دادستانی تهران به تخلفاتی که در بازار میوه و تره‌بار برای ساخت شراب انگور انجام می‌شد در فضای مجازی منتشر شده است با واکنش‌های متفاوتی همراه شده است.
گفته می‌شود از مدتی پیش تخلفاتی در بازار مرکزی میوه و تره‌بار تهران اعم از آب‌گیری انگور و تولید محصولات الکلی صورت می‌گرفت که دلیل آن افزایش قیمت اخیر مشروبات الکلی خارجی بوده و منجر به تولیدات داخلی شد. این موضوع در سال‌های گذشته نیز توسط خبرنگارانی که قصد رسانه‌ای کردن آن را داشتن پیگیری شده بود اما متأسفانه برخی غرفه‌داران با آن‌ها درگیر می‌شوند و در نهایت این موضوع به صورت جدی پیگیر نشد.

اخیراً دادسرای امنیت اخلاقی به موضوع ورود کرده و دستورات ویژه‌ای به مرکز عملیات پاوا فاتب صادر کرده است، در این راستا به دستور معاون دادستان و سرپرست دادسرای امنیت اخلاقی مرکز عملیات از طریق رئیس اتحادیه میوه فروشان و حراست شهرداری به غرفه داران تذکراتی مبنی بر جمع‌آوری و ترک اقدامات مجرمانه داده شد. که پس از ابلاغ این دستور، ۷۰ درصد غرفه‌ها این فعل را ترک کردند، اما همچنان ۳۰ درصد از غرفه‌داران به فعالیت‌های غیرقانونی خود ادامه می‌دادند.تا اینکه در هفته گذشته این موضوع به صورت جدی‌تر پیگیری شد و چند مورد از متخلفان دستگیر شدند و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی ارجاع داده شدند، ضمن اینکه ۲۵ هزار لیتر آب‌ انگور امحا شد.

View this post on Instagram

A post shared by yazd | یزد (@yazdtop)


کاربران بسیاری ضمن ابراز تاسف، عنوان می‌کنند متاسفانه بسیارند افرادی که برای تهیه مشروبات الکلی از هر طریقی اقدام می‌کنند و نمونه چنین مکان‌هایی در ایران که به صورت پنهانی اقدام به تهیه مشروبات الکلی می‌کنند کم نیست و این در حالی‌ست که آنها تظاهر به انجام کار دیگری می‌کنند. کاربرانی نیز از اینکه این موارد از چشم قانون پنهان نمانده است اظهار خوشحالی می‌کنند و معتقدند این مشروبات تقلبی جان بسیاری را به خطر می‌اندازد که آمارها این موضوع را پیش‌تر ثابت کرده است.

برخی از کاربران نیز با کنایه و شوخی عنوان می‌کنند اینگونه از تولید داخلی حمایت می‌کنند؟! و حیف از اینکه این حجم آب میوه‌ی طبیعی انگور دور ریخته شد و این موضوع همچون ماهواره‌ خواهد بود که در نهایت جمعی به تولید این محصول در خانه روی می‌آورند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала