گزارش و تحلیل

در انگلیس، قیمت گاز سر به فلک کشیده است

© AFP 2023 / Fabrice Coffriniلندن
لندن - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.10.2021
اشتراک
افزایش قیمت گاز در شرایط کمبود عرضه، ترس افزایش تورم در بریتانیا را تحریک کرده است.
اسپوتنیک به نقل از روزنامه تایمز چاپ انگلیس می نویسد: قیمت گاز در انگلیس  در اوایل هفته 40 درصد جهش کرد و به بالاترین حد خود رسید و در سراسر اروپا، با تشدید ترس از کمبود مواد انرژی زا در زمستان، قیمت گاز به رکورد رسید. راستش، پس از آنکه رئیس جمهور پوتین متعهد شد گاز بیشتری به اروپا صادر کند، آنها تا حدی نفس راحتی کشیدند با این امید  که افزایش عرضه گاز از روسیه باعث کاهش بحران شود.
در یک مرحله در انگلستان، قیمت گاز   4.07 پوند (5.53 دلار) بابت یک تِرم معامله شد. (ترم - واحد اندازه گیری انرژی گرمایی برابر با 100000 BTU. در بازار گاز اروپا رایج است   تقریباً معادل گرمای تولید شده از سوزاندن 100 فوت مکعب (2.74 متر مکعب گاز طبیعی است) این بسیار بالاتر از سطحی است که قبلاً مشاهده شده بود، حتی در هوای سرد شدید.
علیرغم عقب نشینی جزئی قیمت ها پس از اعلامیه پوتین، قیمت ها همچنان بیش از 2.9 پوند (3.94 دلار) بابت هر ترم   باقی می ماند. این میزان حدود هشت برابر بیشتر از یک سال قبل است.
یکی از عوامل تشدید کننده بحران، تحویل کمتر از حد انتظار گاز از روسیه بود. غول گاز دولتی روسیه، گازپروم، علیرغم اتهامات به خود مبنی بر کاهش عمدی تحویل از طریق راه اندازی نورد استریم 2 با دور زدن اوکراین را، قطع   را تکذیب کرد. با این حال، پوتین گفت که روسیه آماده است در پاسخ به بحران مواد انرژی زا در اروپا به ثبات بازار و افزایش عرضه گاز کمک کند. به گفته وی، این امر شامل تحویل گاز بیشتری از طریق اوکراین نسبت به آنچه در قرارداد پیش بینی شده است خواهد شد.
تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
آلودگی هوا و کمبود گاز در تهران جدی است
جیمز هوکستپ، متخصص S&P Global Platts گفت: قیمت جهانی بسیار بالای گاز در حال حاضر باعث تغییر در مصرف انرژی از گاز به هیدروکربن های زغال سنگ و مایع برای اولین بار در بیش از دو دهه گذشته، از جمله در انگلستان شده است.
اما قیمت جهانی نفت نیز همچنان بسیار بالا است. اگرچه در ابتدای هفته به بالاترین سطح سه سال گذشته یعنی بیش از 83 دلار در هر بشکه رسید، اما اندکی کاهش یافت، اما در سطح 82 دلار در هر بشکه باقی ماند.
قیمت های سرسام آور مواد انرژی زا در حال حاضر فشارهای تورمی را تشدید کرده است. بازارها معتقدند که 25 درصد احتمال دارد بانک انگلیس مجبور شود ماه آینده نرخ بازپرداخت خود را افزایش دهد.
کارشناسان هشدار می دهند که در صورت کاهش قیمت عمده گاز در ماه های آینده، قبض های برق خانواده ها نسبت به آوریل 30 درصد افزایش می یابد.
در شرایط افزایش قیمت عمده فروشی، بسیاری از تامین کنندگان کوچک انرژی ورشکسته شده اند و کارشناسان مودیز معتقدند دیگران نیز از آن پیروی خواهند کرد. قیمت فیچرز گاز انگلیس در ماه نوامبر بیش از 20 درصد افزایش یافت.
نیروگاه های گازی ستون فقرات سیستم برق انگلستان را تشکیل می دهند. و اکنون در 6 اکتبر، قیمت برق بیش از 5 برابر یک سال قبل بود (اطلاعات شرکت مشاوره EnAppSys).
کمبود جهانی گاز باعث افزایش قیمت ها در سراسر جهان شده است چرا که تقاضا به خاطر بیماری همه گیر افزایش یافته و عرضه همچنان محدود است. در نتیجه، اروپا در حال حاضر با آسیا برای LNG کمیاب دست و پنجه نرم می کند.
دی لا ری ونتر، رئیس تجارت LNG شل، روز سه شنبه گفت بازار گاز اروپا با "طوفان کامل" روبرو است. اما سرانجام  این آشفتگی از بین می رود. ممکن است مدتی طول بکشد، اما بازار در سطوح معقول تثبیت می شود.
 
پیش بینی زیر آب رفتن لندن به دلیل تغییرات آب و هوایی در جهان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2021
پیش بینی زیر آب رفتن لندن به دلیل تغییرات آب و هوایی در جهان
کامنت خوانندگان تایمز
Icky Fullers
و همه اینها علاوه بر برکسیت احمقانه است. خوب، در حال حاضر برای ما کمی به نظر نمی رسد!
British nous
این سیاست احمقانه "سبز" حاکمان ما مقصر همه چیز است!
ChrisF
پوتین قول داد شیربزرگتری را باز کند، که در ماه های گذشته با زیرکی آن را فشار داده بود - و ما نجات یافته ایم. آیا فکر نمی کنید این یک یادآوری ملایم از کسانی است که کلیدهای انرژی اروپا را در دست دارند؟
پیش بینی های دیرینه "متخصصان" و واشنگتن، که اکنون دستان خود را می مالند: "بالاخره، ما که صحبت کردیم!" بالاخره به حقیقت پیوست. پس این چه که گفته است؟ و اروپا پیشتر هم گاز گرفته و حالا هم از روسیه گاز می گیرد!
John Watson
خوب، آنها به هدف خود رسیده اند - این لیبرال ها، "سبزها" و محافظان درختان! حالا به نظر ما کافی نخواهد آمد!
Gary Stapleton
قیمت بالای گاز عمدتا به فقیرترین اقشار مردم و افراد مسن ضربه می زند. خوب، از فرمانروایان ما برای کریسمس مبارک 2021 تشکر می کنم!
تاکید پوتین برای آمادگی ارسال گاز روسیه به شمال ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.11.2017
تاکید پوتین برای آمادگی ارسال گاز روسیه به شمال ایران
Alan Johnson
پوتین دوباره گاز می دهد. بنابراین واقعاً چه کسی وضعیت را کنترل می کند؟
Captain Chaos
قیمت گاز سر به فلک می کشد و سیاست های حاکمان ما به عمق زیر زمین فرو می رود!
IsleOfFlowers
کسی از این همه هیاهوی گاز پول زیادی  را به دست می آورد.
رفتم، حساب بانکی ام را چک کردم.  معلوم شد که من نیستم!
brian ault
خوب، این حامل های گاز با   LNG  آمریکایی ارزان که با آنها ما را فریب دادند کجا هستند؟ هم اینک در آسیا هستید؟ برای پول دیوانه عجله می کنید؟  
M Rif
به نظر می رسد پوتین در این قرعه کشی نیز برنده شده است!
Graham
نگران نباش! بوریس جانسون می گوید که این فقط یک نقص آزاردهنده کوچک در سیاست درخشان او است. حالا او می آید و همه چیز را درست می کند!
Fuzzy
همه به گاز  LNGاز ایالات متحده، از    قطر امیدوار بودند. اما همینکه آسیایی ها قیمت بالاتری را پیشنهاد کردند، آنها برای پول به آنجا هجوم بردند و همبستگی آتلانتیک را فراموش کردند.  بنابراین روسیه به تنهایی با ما ماند!
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала