پوتین: روسیه آماده برای تثبیت بازار جهانی انرژی است

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: روسیه آماده برای تثبیت بازار جهانی انرژی است
پوتین: روسیه آماده برای تثبیت بازار جهانی انرژی است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
رئیس جمهور روسیه اظهار کرد: روسیه آماده است تا به ثبات بازار جهانی انرژی کمک کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، روز چهارشنبه در نشستی درباره توسعه انرژی گفت: روسیه همیشه یک منبع گاز قابل اعتماد برای مصرف کنندگان در اروپا و آسیا بوده و آماده است تا به ثبات بازار برق جهانی کمک کند.
ورود نظامیان انگلیسی برای مهار بحران سوخت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
ورود نظامیان انگلیسی برای مهار بحران سوخت
وی افزود: استراتژی انرژی داخلی باید برای دهه های آینده محاسبه شود. تصمیمات ما در زمینه توسعه مجتمع سوخت و انرژی روسیه باید متعادل باشد، باید منافع ملی را در نظر بگیرد و از همه مهمتر نیازهای شهروندان ما و البته باید در بلند مدت متمرکز شود. ما برای چنین کارهایی آماده هستیم و دوست داریم این کار با در نظر گرفتن منافع همه شرکت کنندگان در این فرایند به صورت کاملا تجاری ساخته شود.
رئیس جمهور فدراسیون روسیه تاکید کرد که وضعیت کنونی در بازار انرژی اروپا "نمونه بارز عدم پذیرش تصمیمات شتابزده و گام های رنگی سیاسی است" و به گفته کارشناسان بین المللی، از جمله اوپک، از سال ۲۰۳۵ نرخ رشد تقاضای نفت شروع به کند شدن می کند، اما به طور کلی تا سال ۲۰۴۵ مصرف سالانه حدود ۰.۷ درصد افزایش می یابد.
پوتین تصریح کرد: همانطور که می دانید، بازار جهانی انرژی تحمل هیاهو و سروصدا را ندارد؛ برنامه های سرمایه گذاری در اینجا بلند مدت است؛ بنابراین، اقدامات عجولانه شدید می تواند منجر به آشفتگی شود و با توجه به وضعیت فعلی بازار - منجر به عدم تعادل جدی شود.
وی در میان چنین عواملی، توسعه سریع اقتصادی پس از بحران را نام برد، که تقاضای انرژی را "گرم" کرد و همچنین زمستان سرد، که در بسیاری از کشورهای اروپایی منجر به کاهش ذخایر گاز طبیعی در ذخیره سازی زیرزمینی شده است.
رئیس دولت خاطرنشان شد: بر اساس پیش بینی کارشناسان تقاضای گاز طبیعی با سرعت بیشتری - بیش از ۱ درصد در سال" رشد می کند. در درجه اول به این دلیل که گاز، به عنوان یک نوع سوخت پاکتر در تراز انرژی جهانی، جایگزین زغال سنگ می شود و در پنج سال آینده تقاضای زغال سنگ، به ویژه در کشورهای جنوب شرقی آسیا، کمی افزایش می یابد و سپس همانطور که آنها فکر می کنند در افق ۱۰-۱۵ ساله تثبیت می شود و سپس این طبق پیش بینی آنها، تقاضا شروع به کاهش می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала