ولیعهدهای عربستان و امارات از آمریکا شاکی شدند

© Saudi Foreign Ministryمحمد بن زاید ولیعهد امارات و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی
محمد بن زاید ولیعهد امارات و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
روزنامه واشنگتن پست اعلام کرد: آمریکا به عربستان هشدار داده، که محمد بن سلمان باید مسئولیت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی را بر عهده گیرد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه واشنگتن پست در ستونی آورده است، که محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی به شدت از سیاست آمریکا که نمی‌ توان آن را پیش‌ بینی کرد عصبانی و ناراحت است.
حسین امیرعبداللهیان وزیرخارجه جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
امیر عبداللهیان: ایران آماده بهبود روابط خود با عربستان سعودی است
وی به جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا پیشنهاد داد که توافقنامه امنیتی میان دو کشور با مهر کنگره امضا شود تا روابط آمریکا و امارات باثبات‌ تر شود و واشنگتن درحال بررسی این مساله است. بن زاید که طراح سیاست جدید عربی است به جیک سالیوان شکایت کرده که عقب‌ نشینی آمریکا از افغانستان به امارات آسیب زده است؛ چراکه تعدادی از اماراتی‌ ها آنجا کشته شده‌اند.
واشنگتن پست در ادامه نوشت: همچنین محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان به سالیوان شکایت کرده که چرا آمریکا از نقش وی در مدرن کردن عربستان و افزایش حقوق زنان قدردانی نکرده است. مسئولان آمریکایی پاسخ داده‌ اند که دو حزب کنگره می‌ خواهند ریاض اقدامات بیشتری در زمینه حقوق بشر اتخاذ کند.
این روزنامه آمریکایی افزود: محمد بن سلمان همچنان نقطه تنش در روابط آمریکا و عربستان است. سالیوان این هشدارها را تکرار کرد که محمد بن سلمان باید مسئولیت قتل جمال خاشقجی روزنامه نگار منتقد سعودی که در کنسولگری عربستان در استانبول ترور شد را برعهده بگیرد.
آمریکا با هانس گروندبرگ فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن، برای اجرای طرح صلح جدیدی در یمن تلاش می‌کند که در پی آن سعودی‌ ها به سازمان ملل اجازه نظارت بر بندر الحدیده و فرودگاه صنعا را می‌ دهند. در مقابل عربستان از انصارالله می‌ خواهد آتش بس برقرار کند.
واشنگتن پست نوشت: هم‌ پیمانان آمریکا در ریاض، ابوظبی و قاهره طی سفر اخیر سالیوان به خاورمیانه اعلام کردند که از سیاست خارجی نامنظم آمریکا ناامید شده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала