نظر جالب ترامپ درباره رهبران ترکیه و چین در کتاب استفانی گریشام

© AP Photo / Andrew Harnikنظر جالب ترامپ درباره رهبران ترکیه و چین در کتاب استفانی گریشام
نظر جالب ترامپ درباره رهبران ترکیه و چین در کتاب استفانی گریشام - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
استفانی گریشام، سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید در دولت ترامپ برخی از جزئیات جالب درباره مدت زمان فعالیتش در دولت ترامپ را در کتابی نوشته و یکی از آنها مربوط به این است که چطور رئیس جمهوری سابق آمریکا از وی پرسیده که اردوغان سرسخت‌تر است یا شی جینپینگ.
به گزارش اسپوتنیک، "استفانی گریشام"، سخنگوی مطبوعاتی سابق کاخ سفید در دولت ترامپ در کتابش با عنوان "حالا به شما پاسخ می‌دهم" درباره جزئیات کارش در دولت رئیس جمهوری سابق آمریکا مطالبی را منتشر و تاکید کرده که کتابش به جزئیاتی صادقانه درباره آنچه که پشت پرده کاخ سفید دوران ترامپ بود، می‌پردازد.
وعده ترامپ برای انتخاب بعدی ریاست جمهوری آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
وعده ترامپ برای انتخاب بعدی ریاست جمهوری آمریکا
گریشام در بخشی از این کتاب می‌آورد که ترامپ بارها گفته ترکیه در دوران ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهوری پیشین ایالات متحده فریب خورده است.
وی همچنین اذعان داشت که ترامپ از این لذت می‌برد وقتی می‌دید مقام‌های دولتش هنگامیکه او با چنین لحنی درباره ترکیه حرف می‌زند، ناراحتی از خودشان بروز می‌دادند.
سخنگوی مطبوعاتی سابق دولت ترامپ همچنین در بخش دیگری از این کتاب به درخواست هیاتی از ترکیه برای برگزاری یک نشست خصوصی با ترامپ و جان بولتون، مشاور امنیت ملی اشاره کرد و گفت: ترامپ مانند همیشه به بولتون اشاره کرد و گفت "خوب او می‌خواهد به همه کشورهای جهان حمله کند. شما بولتون را نمی‌خواهید." بولتون هم از این طرز حرف زدن ترامپ اصلا خوشش نمی‌آمد.
گریشام در ادامه این نکته را نیز یادآور شد که ترامپ در طول این نشست از وی سوالی غیرمنتظره پرسید: ترامپ مکث کرد، به من نگاه کرد و گفت "استفانی، چه کسی سرسخت‌تر است رجب طیب اردوغان یا شی جینپینگ؟" او به اردوغان که داشت می‌خندید، نگاهی انداخت. اردوغان به سمت من دست تکان داد و من اصلا نمی‌دانستم چه پاسخی باید بدهم، اینکه او از رئیس جمهوری چین سرسخت تر است یا نه. پس پاسخ دادم که نمی‌دانم.
پس از دیدار آن روز، ترامپ حکم خود را به گریشام ارائه کرد که کدام یک از رهبران جهان سرسخت‌تر هستند؛ گریشام به نقل از ترامپ نوشته است: "شی جینپینگ به واقع سرسخت‌تر است. من او را مرد عمل یافته‌ام. او یک قاتل سنگدل است." اینکه این برداشت چه معنی می‌تواند داشته باشد، را اصلا نمی‌دانم. شاید هم نمی‌خواستم بدانم.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала