لاوروف: پیوستن ایران به سازمان شانگهای راستای جدیدی در همکاری روسیه و ایران می شود

© Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر لاوروف: پیوستن ایران به سازمان شانگهای راستای جدیدی در همکاری روسیه و ایران می شود
لاوروف: پیوستن ایران به سازمان شانگهای راستای جدیدی در همکاری روسیه و ایران می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
سرگئی لاوروف ، وزیر امور خارجه روسیه گفت ، پیوستن تهران به سازمان همکاری شانگهای (SCO) به عنوان یک عضو کامل این سازمان ، راستای جدیدی از همکاری مسکو و تهران خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، در اجلاس سازمان همکاری شانگهای در شهر دوشنبه در ماه سپتامبر، روند پذیرش ایران در سازمان آغاز شد.
نخستین سفر رسمی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به مسکو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
نخستین سفر رسمی امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران به مسکو
لاوروف قبل از شروع مذاکرات با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه  ایران گفت: " پیوستن ایران به سازمان همکاری شانگهای به عنوان یک عضو کامل، راستای  جدیدی از همکاری ما خواهد بود. تصمیم مربوطه  برای شروع این روند در اجلاس اخیر سازمان همکاری شانگهای در دوشنبه گرفته شد".
سازمان همکاری شانگهای (SCO)  یک سازمان بین المللی است که در سال 2001 توسط رهبران چین ، روسیه ، قزاقستان ، تاجیکستان ، قرقیزستان و ازبکستان تأسیس شد. در ژوئن 2017  رهبران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای تصمیم خود برای پذیرش هند و پاکستان در این سازمان را امضا کردند. کشورهای ناظر سازمان همکاری شانگهای افغانستان ، بلاروس ، ایران و مغولستان و کشورهای شریک جمهوری آذربایجان ، ارمنستان ، کامبوج ، نپال ، ترکیه و سریلانکا هستند. مقر سازمان همکاری شانگهای در تاشکند واقع شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала