فرمانده ارتش اسراییل از تشدید عملیات علیه تاسیسات هسته ای ایران سخن گفت

ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل
ژنرال آویو کوخاوی رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
فرمانده ارتش اسراییل تهدید کرد همزمان با افزایش پیشرفت روند برنامه هسته ای ایران، عملیات های خرابکارانه اسراییل علیه ایران افزایش خواهد یافت.
به گزارش اسپوتنیک  به نقل از عصرایران ، آویو کوخاوی، فرمانده ارتش اسراییل  در مراسم معارفه رییس جدید دستگاه اطلاعات نظامی اسراییل، ایران را تهدید به افزایش عملیات های خرابکارانه علیه تاسیسات هسته ای در هر زمان و مکانی کرد.
ایران برنامه هایی را برای مقابله با تهدیدات اسرائیل آماده کرده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
ایران برنامه هایی را برای مقابله با تهدیدات اسرائیل آماده کرده است
این مقام نظامی اسراییل گفت تل آویو به عملیات نظامی خود برای مقابله با توان نظامی ایران از جمله برنامه هسته ای این کشور ادامه می دهد.
کوخاوی که در مراسم معارفه " آهارون حالیوا" رییس جدید دستگاه اطلاعات نظامی ارتش اسراییل سخنرانی می کرد، افزود:" عملیات (اسراییل) برای از بین بردن توانمندی های ایران در هر زمینه و هر زمان ادامه خواهد داشت و برنامه های عملیاتی علیه برنامه هسته ای ایران توسعه و بهبود می یابد. "
در این مراسم ژنرال " تامیر هیمن" رییس سابق دستگاه اطلاعات نظامی ارتش اسراییل نیز در سخنانی مدعی شد جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر از ثبات برخوردار است اما در نهایت سقوط خواهد کرد.
تل آویو با وجودی که طی سال های گذشته بارها به تاسیسات هسته ای ایران حمله کرده و حتی تنی چند از دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرده، اما از اقرار و اعتراف صریح به این اقدامات خرابکارانه سر باز زده است.
به نوشته تایمز اسراییل: در اوایل ماه جاری میلادی آژانس بین المللی انرژی اتمی (IAEA) در گزارشی اعلام کرد که ایران ذخایر اورانیوم غنی شده 60 درصدی خود را در مقایسه با ماه مه 4 برابر کرده است. همچنین آژانس اعلام کرد که فعالیت های راستی آزمایی و نظارت بازرسان این آژانس بر سایت های هسته ای ایران از ماه فوریه امسال (بهمن 1399) "به طور جدی" تضعیف شده است.
اسرائیل بارها هشدار داده است که ایران به دنبال سلاح هسته ای است؛ ادعایی که ایران رد کرده و بر ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای خود تاکید دارد.
ایران بارها اسرائیل را متهم به خرابکاری در سایت های هسته ای خود و ترور تعدادی از دانشمندان هسته ای خود کرده است.روز شنبه ایران از آژانس بین المللی انرژی هسته ای خواست حمله "خرابکارانه" به تاسیسات هسته ای در غرب تهران را که اسرائیل را متهم به انجام آن کرده است، به وضوح محکوم کند.
ایران می گوید در 23 ژوئن امسال ( 2 تیر 1400) حمله پهپادی به ساختمانی متعلق به سازمان انرژی اتمی خود در نزدیکی شهر کرج را خنثی کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала