توافق ایران و ارمنستان: مشکل کامیون‌های ترانزیتی ایران در گوریس رفع می شود

© Flickr / young shanahanتوافق ایران و ارمنستان: مشکل کامیون‌های ترانزیتی ایران در گوریس رفع می شود
توافق ایران و ارمنستان: مشکل کامیون‌های ترانزیتی ایران در گوریس رفع می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
معاون وزیر راه و شهرسازی در ایران از توافق با ارمنستان برای حل کامل مشکلات تردد کامیون های ترانزیتی در منطقه گوریس خبر داد و گفت:قطعه ۴ جنوبی ایروان با همکاری ایرانی ها ساخته می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، خیرالله خادمی معاون وزیر راه ایران با اشاره به دیدار موفقیت آمیز با مقامات ارمنستان از جمله وزیر زیرساخت این کشور، اظهار کرد: در پی مشکلاتی که از سمت نوردوز به سمت ارمنستان ایجاد شد، دیروز دیدارهای موثری با مقامات کشور ارمنستان برای رفع مشکل منطقه گوریس که اختلال در تردد کامیون‌ها به سمت این کشور را به دنبال داشت، برگزار شد و تصمیمات بسیار مناسبی برای رفع این مشکل گرفته شد.
رسانه آذربایجانی: ایران تحت فرمان ارمنستان به آذربایجان خیانت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
رسانه آذربایجانی: ایران تحت فرمان ارمنستان به آذربایجان خیانت کرد
وی افزود که مقررشد تا روسازی جاده جایگزینی -جاده تاتو- که مورد نظر مقامات کشور ارمنستان است به اتمام برسد. همچنین، حداکثر تا 3 ماه آینده، گردنه‌ها و نقاط حادثه خیز که در محور جایگزین به واسطه جاده فرعی بوده برطرف خواهد شد.
وی ادامه داد: همزمان جاده اصلی جایگزین دیگری که به عنوان قطعه 4کریدور شمال- جنوب در کشور ارمنستان است (جاده سمت نوردوز به ایروان و از ایروان به مرز گرجستان) در حال ساخت است.
همچنین راه جایگزین قطعه 4 امروز مورد بازدید قرار گرفت و مقرر شد تا نقاطی که در گوریس دچار اشکال است توسط مشاوران ایرانی بررسی شود و تا یکسال آینده محور جایگزین قطعه 4 در خاک ارمنستان آماده‌سازی شود.
وی تاکید کرد: کار اصلی ما احداث قطعه 4 جنوبی ایروان به مرز ایران است که به عنوان بخشی از کریدور اصلی شمال به جنوب، می‌تواند جاده مهم و ترانزیتی برای ارتباط بین کشور ما با کشور ارمنستان و قفقاز باشد. خوشبختانه قسمت شمالی آن یعنی ایروان به سمت گرجستان توسط ارمنستان احداث شده است. قسمت جنوبی به سمت مرز نوردوز ایران قطعه 4 است که تصمیم‌گیری برای شروع عملیات اجرایی آن گرفته شد.
خادمی اضافه کرد: امیدواریم بتوانیم در بخش زیرساخت حداکثر مساعدت را برای رفع مشکل در منطقه گوریس که محور اصلی ترددی ایران به کشور ارمنستان و منطقه قفقاز است به عمل آوریم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала