سازمان سیا دهها خبر رسان خارجی خود را از دست داده است

© Photo / Central Intelligence Agencyسازمان سیا دهها خبر رسان خارجی خود را از دست داده است
سازمان سیا دهها خبر رسان خارجی خود را از دست داده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 06.10.2021
اشتراک
روزنامه نیویورک تایمز می نویسد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی آی ای) هفته گذشته تلگرافی به تمام پایگاه های عوامل خود در خارج از ایالات متحده ارسال کرد که در آن خبر داده شده بود که دهها خبرچین این سازمان کشته، دستگیر یا به استخدام دیگران در آمده اند.
به گزارش اسپوتنیک، در این پیام "فوق سری"، سازمان سیا به کارکنان  خود هشدار داد که آمار تلفات "بسیار زیاد" است.
در مقاله منتشره در نیوروک تایمز آمده است: "این تلگرام  اگرچه کوتاه بود اما شامل تعداد مشخصی از مأموران بود که توسط سرویس های رقیب اعدام شده بودند. ماموران ضد اطلاعات معمولاً چنین داده هایی را در چنین ارتباطاتی به اشتراک نمی گذارند."
گفت‌وگوی رئیس سازمان سیا با مقامات اسرائیل با محوریت ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2021
گفت‌وگوی رئیس سازمان سیا با مقامات اسرائیل با محوریت ایران
سازمان سیا همچنین تعداد دقیق خبر رسانان خارجی دستگیر شده خود را فاش کرد اما برآورد تعداد افرادی که توسط رقبا به کار گرفته شده اند و علیه ایالات متحده آمریکا کار می کنند، دشوار است. این روزنامه ارقامی ارائه نکرده است.
نیویورک تایمز می نویسد که به ویژه سرویس های اطلاعاتی پاکستان در جذب نیرو قوی هستند. در مقاله این روزنامه به نقل از افسران اطلاعاتی سابق آمده است که در چین و روسیه ، مشکل استفاده ماموران ضد اطلاعاتی این کشورها از فناوری های هوش مصنوعی، اسکن بیومتریک و شناسایی ظاهر ماموران آمریکایی و عوامل آنها برای پیگرد  این افراد  از سوی ماموران ضد جاسوسی محلی بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала