نشست نمایندگان ایران و افغانستان برای همکاری های اقتصادی

© کریمنشست نمایندگان ایران و افغانستان برای همکاری های اقتصادی
نشست نمایندگان ایران و افغانستان برای همکاری های اقتصادی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
هیئت های عالی رتبه از ایران و افغانستان جلسه ای را در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی برگزار کردند.
به گزارش اسپوتنیک، مرکز رسانه های دولتی افغانستان اعلام کرد که هیئت های عالی رتبه از ایران و افغانستان جلسه ای در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی برگزار کردند.
طالبان از کشورهای جهان خواست سفارت‌هایشان را در پایتخت افغانستان بازگشایی کنند
بر اساس این بیانیه، طرفین موافقت کردند که ساعت باز شدن گذرگاه اصلی مرزی در مرز دو کشور در نزدیک شهرک اسلام کالا افزایش یابد. علاوه بر این، برنامه ریزی شده است تا زیرساخت ها در محدوده پاسگاه، به ویژه احداث جاده از طرف افغانستان و همچنین خط لوله برای تامین سوخت از ایران به افغانستان توسعه یابد.
خاطرنشان می شود که ظرف ده روز آینده، هیاتی از وزارت شهرسازی ایران وارد افغانستان می شوند تا کار خود را برای از ترمیم آسیب تعدادی از ایستگاه های راه آهن آغاز کنند.
در اوایل ماه اوت، طالبان (طالبان به عنوان گروه تروریستی شناخته شده است و فعالیت این گروه در فدراسیون روسیه ممنوع می باشد) حملات خود را علیه نیروهای دولتی افغانستان افزایش دادند، در 15 اوت وارد کابل شدند و روز بعد اعلام کردند که جنگ به پایان رسیده است. در دو هفته آخر ماه اوت از فرودگاه کابل که تحت حفاظت ارتش آمریکا بود، شهروندان غربی و افغان هایی که با آنها همکاری می کردند، به صورت جمعی تخلیه شدند. در شب 31 اوت، ارتش آمریکا فرودگاه کابل را ترک کرد و به حضور نظامی 20 ساله آمریکا در افغانستان پایان داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала