خطیب زاده : به محض پایان روند بررسی به وین بازمی گردیم + ویدئو

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران
سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
سخنگوی وزارت خارجه ایران بیان داشت که جمهوری اسلامی قطعا به مذاکرات برجام برمی گردد.
به گزارش اسپوتنیک، سعید خطیب زاده با انتشار مطلبی در حساب کاربری توئیتر خود به گفت و گوی دیروز با شبکه فرانس پرس اشاره کرد.
وی در گفت‌وگو با شبکه فرانس۲۴ گفت: ما روند بازنگری سوابق را بعد از روی کار آمدن دولت جدید در ایران در دو مرحله شروع کرده‌ایم. نخستین مرحله به پایان رسید و ما اعلام کردیم که قطعا به وین می‌رویم تا مذاکرات با گروه ۴ به علاوه یک آغاز شود.
خطیب زاده خاطر نشان کرد: مرحله دوم بازنگری‌ها هنوز به پایان نرسیده است و سرگرم بررسی جزییات شش دور مذاکراتی هستیم که توسط دولت قبل ایران صورت گرفت. سخنگوی وزارت امور خارجه با بیان اینکه سووالاتی مطرح و دولت جدید به دنبال بررسی کاستی ها است افزود: به زودی این مرحله هم به پایان می‌رسد و ما قادر خواهیم بود که یک تاریخی را برای دور جدید مذاکرات مشخص کنیم.
وی بیان داشت که رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه ایران تاکید کرده‌اند که به محض پایان مراحل بازنگری سوابق مذاکرات برجامی «به گفت‌وگوهای وین باز می‌گردیم». 
خطیب زاده بیان داشت:‌ دولت جدید به دنبال این است که چرا مذاکرات پیشین به نتیجه رضایت بخش و سندی که همه طرف‌ها با آن موافق باشند نرسید. همچنین دولت به دنبال مسائلی است که باید در نشست پیش رو پاسخ داده شود. تمام این موارد نوشته شده است.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала