پاندورا مالکان مخفی در بریتانیا را افشا کرد

© AFP 2023 / Loic Venanceپاندورا مالکان مخفی در بریتانیا را افشا کرد
پاندورا مالکان مخفی در بریتانیا را افشا کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
اسناد پاندورا مالکان مخفی بیش از ۱۵۰۰ ملک در بریتانیا را که میلیاردها دلار ارزش دارد، افشا کرد.
به گزارش اسپوتنیک، بیش از ۱۱.۹ میلیون پرونده محرمانه در اسناد پاندورا که توسط کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی (ICIJ) روز یکشنبه منتشر شد، صدها سیاستمدار در سراسر جهان را به عنوان افشای طرح های مالی سایه دار و فعالیت های فرامرزی مطرح کرده است.
انتشار اطلاعات پولشویی خانواده علی اف رئیس جمهور آذربایجان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
انتشار اطلاعات پولشویی خانواده علی اف رئیس جمهور آذربایجان
به گزارش گاردین، ​​بیش از ۱۵۰۰ ملک در بریتانیا به ارزش حدود ۴ میلیارد پوند، به طور مخفیانه توسط تعدادی از سران دولت، سیاستمداران خارجی، سرمایه داران تجاری و خانواده های عالی رتبه از طریق ۷۱۶ شرکت آف شور در مالکیت است.
با استناد به اطلاعات ثبت اسناد و املاک بریتانیا در مورد املاک آف شور که از کنسرسیوم بین المللی روزنامه نگاران تحقیقی (ICIJ) از اسناد پاندورا منتشر شده است، رسانه هایی مانند بی بی سی، گاردین، ​​فاینانس و دیگران مدعی شده اند که هویت ۶۰۰ نفر از شرکت های خارجی و داشتن املاک در انگلستان و ولز فاش شده است.
بیشتر املاک در لندن، به ویژه در مناطق وست مینستر و کنزینگتون واقع شده اند. اگرچه گفته می شود صاحبان آن از همه قاره ها هستند و نماینده ۷۸ ملیت هستند، اما بیش از یک چهارم آنها انگلیسی هستند.
طبق قانون، همه خریداران ملک در بریتانیا ملزم به افشای هویت خود از طریق بخش غیر دپارتمان، اداره ثبت اسناد و املاک و خانه شرکت ها هستند. با این حال، کسانی که ثروت آنها به آنها این امکان را می دهد، تیم های متخصصی را استخدام می کنند تا شرکت های آف شور ایجاد کنند که به آنها اجازه دهد اموال خود را کنترل کنند.
به گفته منابع، شرکت های آف شور مشمول حوزه های قضایی مانند سیشل، جزایر کوک، جرسی، اما بیشتر در خارج از کشور در جزایر ویرجین بریتانیا هستند.
در حالی که فرایند به دست آوردن اموال از طریق شرکت های فرامرزی به خودی خود قانونی است، دولت بریتانیا خطرات پولشویی برای بازار املاک را در مواردی که "در شناسایی صاحبان نهایی سودمند وجود دارد" برجسته کرده است.
بر اساس گزارش وزارت کشور در دسامبر گذشته تملک املاک آف شور نیز به عنوان ابزاری برای فرار احتمالی برای درآمد و گمرک خانواده سلطنتی (HMRC) ذکر شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала