واکنش واشنگتن نسبت به آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی

© REUTERS / Pool / Carlos Barriaند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا
ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
ند پرایس: ما همچنان نگران نقض مکرر چندین قطعنامه شورای امنیت از سوی کره شمالی هستیم.
به گزارش اسپوتنیک، ند پرایس در گفتگو با خبرنگاران در واشنگتن درباره آزمایش های موشکی اخیر کره شمالی اظهار داشت که ما همچنان نگران نقض مکرر چندین قطعنامه شورای امنیت از سوی کره شمالی هستیم و بر پیروی کامل از قطعنامه های شورای امنیت و اجرای همه تحریم های سازمان ملل تاکید می کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اضافه کرد: « ما از نزدیک با متحدان خود از جمله در مناطق هند و اقیانوسیه، کره و ژاپن همکاری می کنیم. با این وجود همانطور که قبلا گفتیم، آماده ایم با کره شمالی بدون پیش شرطی دیدار کنیم.
بازسازی خطوط ارتباطی کره شمالی و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
بازسازی خطوط ارتباطی کره شمالی و کره جنوبی
همچنان آماده گفتگو در مورد طیف وسیعی از مسائل هستیم. پیشنهادات خاصی برای گفتگو با کره شمالی ارائه کرده ایم  اما پاسخی دریافت نکرده‌ایم. از نظر مذاکرات بالقوه بین کره شمالی و کره جنوبی، بدیهی است که ما خود را برای مشارکت احتمالی اماده کرده‌ایم».
گفتنی است، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا، آزمایش‌های موشکی کره شمالی را نقض مکرر قطعنامه های شورای امنیت دانسته و گفته بود که این آزمایش ها منجر به افزایش بی‌ثباتی می‌شود. «ما درباره موارد نقض مکرر قطعنامه‌های شورای امنیت که بستر بی‌ثباتی و ناامنی بیشتری را فراهم می‌کنند، نگران هستیم. در حال ارزیابی آزمایش‌های موشکی کره شمالی هستیم تا بفهمیم دقیقا چه کاری انجام داده و از چه فناوری‌ای استفاده کرده‌اند».
کره شمالی اخیرا اعلام کرد با موفقیت یک نوع جدید از موشک کروز دوربرد را در آخر هفته آزمایش کرده است و آن را "یک سلاح استراتژیک با اهمیت بالا" برای نشان دادن توان هسته ای خود نامید.
پس از آن، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی (JCS) اعلام کرد که کره شمالی  تنها دو روز پس از آزمایش موفقیت آمیز یک موشک جدید، دو موشک بالستیک کوتاه برد را به سمت دریای شرقی شلیک کرده است.
 ارتش کره جنوبی در اطلاعیه ای اعلام کرد مقامات اطلاعاتی کره جنوبی و آمریکا در حال تجزیه و تحلیل جزئیات این پرتاب ها برای کسب اطلاعات بیشتر هستند.
آزمایش موشک مافوق صوت زیرکن از زیردریایی هسته‌ای روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
آزمایش موشک مافوق صوت زیرکن از زیردریایی هسته‌ای روسیه
پیونگ یانگ همچنین اعلام کرد که  یک موشک مافوق صوت جدید آزمایش کرده است. رسانه دولتی کره شمالی بامداد جمعه اعلام کرد که این کشور موشک ضد هوایی جدیدی را با موفقیت آزمایش کرد.
موشک‌های ضدهوایی بسیار کوچکتر از موشک‌های بالستیک هستند که کره شمالی بر اساس قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد از توسعه آن منع شده است.
در ژاپن نیز نخست وزیر این کشور آزمایش های موشکی اخیر پیونگ یانگ را تهدیدی برای ثبات منطقه توصیف کرده و از شورای امنیت ملی کشورش خواسته است این مساله را بررسی کند.
این در حالی است که کره شمالی اعلام کرده است صحبت از اعلام رسمی پایان جنگ کره زودهنگام است، زیرا هیچ تضمینی برای پایان سیاست خصمانه آمریکا در قبال پیونگ یانگ وجود ندارد.
ری تائه سونگ،‌ معاون وزیر امور خارجه کره شمالی اعلام کرده بود: «تا زمانی که شرایط سیاسی درخصوص جمهوری دموکراتیک خلق کره (شمالی) و سیاست خصمانه و استانداردهای دوگانه آمریکا آمریکا تغییر نکرده باشد، هیچ چیزی عوض نخواهد شد، هر چند که توقف جنگ صدها بار اعلام شده است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала