روسیه "گروه فیلمبرداری" را برای ضبط تاریخی فیلم به فضا فرستاد+پخش زنده

© Photo / Roscosmosروسیه "گروه فیلمبرداری" را برای ضبط تاریخی فیلم به فضا فرستاد+پخش زنده
روسیه گروه فیلمبرداری را برای ضبط تاریخی فیلم به فضا فرستاد+پخش زنده - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
در میان اعضای "گروه فیلمبرداری" بازیگر مطرح روسیه یولیا پرسیلد و کارگردان کلیم شیپنکو و فضانورد آنتون شاکپلروف هستند.
به گزارش اسپوتنیک، پرتاب موشک سایوز-۲.۱آ با سایوز ام اس-۱۹ از محل سی و یکمین پایگاه فضایی بایکونور ساعت ۱۱:۵۵ به وقت مسکو انجام می شود. تا دقایقی دیگر، فضاپیما وارد مدار پایینی زمین می شود و به سمت ایستگاه فضایی بین المللی حرکت می کند.
در میان اعضای "گروه فیلمبرداری" بازیگر مطرح روسیه یولیا پرسیلد و کارگردان کلیم شیپنکو و فضانورد آنتون شاکپلروف هستند.
این افراد برای ساخت یک فیلم سینمایی به ایستگاه فضایی رفتند. این دو قرار است به مدت ۱۰ روز در فضا بمانند. "شاکپلروف" که خلبان این فضاپیما است چهارمین پرواز خود را تجربه می‌کند.
پرسلید در این فیلم که "چالش" نام دارد، نقش پزشکی را ایفا می‌کند که برای نجات جان یک فضانورد به ایستگاه فضایی بین‌المللی سفر کرده است. او با پیشی گرفتن از تام کروز تبدیل به اولین بازیگر در فضا خواهد شد. ناسا سال گذشته اعلام کرد که با تام کروز برای فیلمبرداری در ایستگاه فضایی مذاکره کرده است اما از آن زمان تاکنون زمان‌بندی دقیقی برای انجام این سفر اعلام نشده است.
پرسلید به عنوان بخشی از آموزش‌هایش سوار بر هواپیما گرانش صفر را نیز تجربه کرده است.
پرسیلد و شیپنکو قرار است در روز ۱۶ اکتبر با موشک سایوز دیگری به زمین بازگردند و پس از نیمه شب در قزاقستان فرود بیایند. شاکپلروف در ایستگاه فضایی خواهد ماند تا ماموریتی شش ماهه را به انجام برساند. در همین حال آلگ نوویتسکی با پایان ماموریت خود همراه با این دو خدمه به زمین بازمی‌گردد.
فضانوردان ناسا، مارک وندهی و پتر دوبروف که همراه با نوویتسکی به فضا رفته بودند صندلی‌هایشان را برای بازگشت به زمین به این بازیگر و کارگردان خواهند داد. این دو فضانورد در ماه مارس پس از گذراندن تقریبا یک سال در فضا به زمین بازخواهند گشت.  
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала