خسارت 700 میلیارد ریالی وارده طوفان شاهین به شبکه برق ایران

© AP Photo / David J. Phillipطوفان
طوفان 
 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
طوفان شاهین پس از فعالیت ۱۲۰۰ کیلومتری در جنوب دریای عمان آرام گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، دوست محمد کلیم، معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت که طوفان شاهین پس از طی مسافت حدود یک‌هزار و ۲۰۰ کیلومتری از شمال غرب هند تا جنوب دریای عمان، بالاخره به سواحل کشور عمان برخورد کرد و پس از تضعیف شدن به طور کامل از بین رفت.
وی افزود: «این چرخند سپس با دریافت انرژی از آب دریا به یک طوفان گرمسیری شدید تبدیل شد و به سمت سواحل ایران و دریای عمان حرکت کرد. طوفان پس از نزدیک شدن به سواحل استان و عبور از مقابل آن، به سمت آبهای مرکزی دریای عمان متمایل شد و حرکتی جنوب غربی به خود گرفت.
برآوردهای ما نشان می‌دهد که طوفان حاره ای شاهین در فاز ثانویه خود حدود یک‌هزار و ۲۰۰  کیلومتر و در فاز اولیه از خلیج بنگال تا غرب هند با نام «گلاب» بیش از یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر طی کرده است.
​این طوفان سبب وقوع بارش های شدید، باد شدید و گردوخاک، سیلاب و آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های محلی، صاعقه و افزایش شدید ارتفاع موج در مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان شد. بر اساس اعلام مسوولان محلی طوفان حدود ۷۰۰ میلیارد ریال به شبکه برق منطقه خسارت وارد کرده و خسارت سایر بخش ها همچنان درحال برآورد است».
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала