آیا با قطع چند ساعته فیسبوک، جهان سالم تر شد؟

© AP Photo / Ross Dettmanفیسبوک
فیسبوک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.10.2021
اشتراک
شبکه های دیگر پیام رسان به اختلال سراسری در فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ واکنش نشان دادند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از «بلومبرگ»، اختلال‌های پدید آمده در اپلیکیشن‌های متعلق به فیس بوک، منجر به ضرر 7 میلیارد دلاری مارک زاکربرگ مالک این شرکت در عرض چند ساعت شد.
این اختلال نادر که همزمان در کشورهای مختلف جهان روی داده است، یکی از طولانی‌ترین وقفه‌های همزمان در خدمات‌دهی این شبکه‌ها طی سال‌های اخیر محسوب می‌شود. ادوارد اسنودن، افشاگر بزرگ اسناد محرمانه آمریکا نوشت: «در یک روز درخشان، فیس بوک و اینستاگرام به صورت اسرارآمیزی به حالت آفلاین در آمدند و جهان به مکان سالم‌تری تبدیل شده است».
وزیر خارجه ترکیه: سازمان ملل گره‌گشای هیچ مشکلی در جهان نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.10.2021
وزیر خارجه ترکیه: سازمان ملل گره‌گشای هیچ مشکلی در جهان نیست
بعد از قطعی واتس‌اپ، اینستاگرام و فیس بوک مراجعات کاربران به توییتر و تلگرام افزایش یافت. ساعاتی پس از قطع واتس‌اپ، فیسبوک و ایسنتاگرام، امکان کامنت گذاشتن در کانال‌های تلگرامی با اختلال رو به رو شد.
جان گراهام کامینگ از مدیران فیس‌بوک گفته بود که مشکل احتمالا از سرورهای فیس‌بوک است که باعث عدم دسترسی به واتس اپ و اینستاگرام شده است.
اندی استون یکی از سخنگویان فیس بوک در توییتر نوشته بود:« ما خبر داریم که برخی در بخش‌هایی از دنیا در دسترسی به برنامه‌های ما دچار مشکل شده‌اند. در حال تلاش هستیم تا مشکل را به سرعت بر طرف کنیم و بابت اتفاقی که افتاده عذرخواهی می‌کنیم».
شبکه ارتباطی وایبر که روزگاری یکی از محبوب‌ترین‌ کانال‌های ارتباطی به شمار می‌رفت هم از کاربران دعوت کرد با پیوستن به این شبکه، به راحتی با دوستان خود در ارتباط باشند.
طبق اطلاعات سرویس NetBlocks، قطعی چند ساعته فیسبوک، اینستاگرام و واتساپ تا الان بیش از ١6 میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала