طرح ایران برای بازار ۳۷ میلیارد دلاری لوازم خانگی در کشورهای همسایه

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / طرح ایران برای بازار ۳۷ میلیارد دلاری لوازم خانگی در کشورهای همسایه
طرح ایران برای  بازار ۳۷ میلیارد دلاری لوازم خانگی در کشورهای همسایه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت ایران گفت: کره جنوبی هم ۱۲ سال واردات لوازم خانگی را ممنوع کرد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، کیوان گردان؛ مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت ایران گفت: تولید کنندگان لوازم خانگی با اتکا به توان داخلی به خودباوری ملی رسیده اند.
وی افزود: در ابتدای سال 97؛ حدود 60 درصد بازار لوازم خانگی کشور در اختیار محصولات خارجی بود، اما در سال گذشته به خودکفایی در این لوازم رسیدیم و 15 و نیم میلیون دستگاه لوازم خانگی تولید کردیم که در مقایسه با ابتدای سال 97؛ دو برابر شده است.
لوازم خانگی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
ممنوعیت واردات لوازم خانگی کره ای به ایران
 گردان گفت: اگر نمی‌توانستیم این کالا‌ها را در داخل تولید کنیم؛ برای واردات آن باید حدود چهار میلیارد دلار ارز اختصاص می‌دادیم.
وی افزود: دو سال پیش حدود دو میلیارد دلار واردات قطعات لوازم خانگی داشتیم که اکنون با افزایش عمر ساخت داخل به میانگین 70 درصد؛ واردات قطعات لوازم خانگی به یک و چهار دهم میلیارد دلار کاهش یافته و ارزبری قطعات لوازم خانگی 30 درصد رسیده است.
مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: در حالی که در سال 97 حدود 10 میلیون دلار صادرات لوازم خانگی داشتیم سال گذشته به 140 میلیون دلار و امسال به 200 میلیون دلار صادرات می‌رسیم.
 گردان افزود: کشوری که وارد کننده لوازم خانگی بوده؛ امروز به صادرکننده این لوازم تبدیل شده است.
وی گفت: بازار واردات کشور‌های همسایه ما در لوازم خانگی سالانه 37 میلیارد دلار است که برای ورود به این بازار؛ برنامه ریزی کرده ایم.
 گردان افزود: 200 شرکت قطعه ساز لوازم خانگی در کشور فعال اند و صنایع پایین دستی در این بخش راه افتاده است و از این جهت وضع خوبی داریم.
وی گفت: باید به سمت بازار‌های صادراتی برویم و برای این کار نیاز به تنوع و کیفیت داریم.
مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت افزود: اکنون در برخی شرکت‌های لوازم خانگی 300 تن از نخبگان در مراکز پژوهشی آن‌ها مشغول تحقیق و پژوهش هستند و برخی نتایج پژوهش‌ها در آستانه بهره برداری است.
گردان گفت: رمز بقای بنگاه‌های اقتصادی؛ تولید کالا‌های با کیفیت و استفاده از فناوری‌های روز دنیاست و هر بنگاهی این کار را نکند؛ در بازار حذف می‌شود.
وی افزود: ما برای صنایع لوازم خانگی در تأمین مواد اولیه آن‌ها در صنعت پتروشیمی و فولاد ریل گذاری کرده ایم.
 گردان گفت: اکنون محصولات تولید کنندگان لوازم خانگی کشورمان قابل رقابت با محصولات مشابه دیگر در دنیا بوده و از فناوری بالایی برخوردار است.
ایران و کره جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.09.2021
ابراز نگرانی کره جنوبی از منع ورود کالاهای کره‌ ای به ایران
وی افزود: در لوازم خانگی قیمت‌ها دستوری نیست، اما سازمان حمایت فرمولی در سامانه 124 برای قیمت‌ها دارد که با قیمت‌های نامتعارف برخورد کند.
مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت گفت: البته اکنون این موضوع رعایت می‌شود و قیمت‌ها متعارف است.
 گردان افزود: دلیل رفتن شرکت‌های خارجی پس از اعمال تحریم ها؛ سرمایه گذاری نکردن آن‌ها در داخل بود، زیرا سرمایه گذاری را بخش خصوصی ایرانی انجام داده بود.
وی گفت: با رفتن آن‌ها؛ نشان‌های تجاری داخلی ایجاد شد البته از موضوعات مهمی که در پی آن هستیم؛ ساخت اجزاء و قطعات لوازم خانگی نشان‌های خارجی در داخل است.
گردان افزود: در این باره زمینه برای حضور سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.
وی گفت: کشور‌های صنعتی در ابتدای راه اندازی صنایع خود سیاست‌های محکمی در واردات داشته اند و به عنوان نمونه؛ کره جنوبی 12 سال واردات لوازم خانگی را ممنوع اعلام کرد.
مدیرکل دفتر صنایع فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت افزود: ممنوعیت ورود لوازم خانگی خارجی به کشور؛ ظرفیتی را برای شرکت‌های داخلی ایجاد کرده است که با توان بالا محصولاتی با قیمت مناسب و کیفیت بالا تولید کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала