هشدار بایدن: عدم افزایش سقف بدهی وضعیت ذخایر دلار آمریکا را تهدید می کند

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن: نمی خواهم با چین جنگ سرد داشته باشم
بایدن: نمی خواهم با چین جنگ سرد داشته باشم - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
واشنگتن دو هفته فرصت دارد تا خزانه داری آمریکا از اقدامات اضطراری خود فراتر رود تا از نقض تعهدات خود جلوگیری کند زیرا این کشور به سقف بدهی خود رسیده است.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، از حزب جمهوری خواه خواسته است تا موافقت خود را با افزایش سقف بدهی این کشور قبل از نقض تعهدات مالی خود اعلام کند، زیرا خطرات ناشی از از دست دادن موقعیت بین المللی دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره در حال افزایش است.
بایدن تا حدی ترامپ را مسئول بدهی ملی آمریکا دانست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
بایدن تا حدی ترامپ را مسئول بدهی ملی آمریکا دانست
جو بایدن همچنین هشدار داد چنین نتیجه ای قابلیت اطمینان اوراق خزانه داری آمریکا را تضعیف می کند و به اقتصاد آمریکا آسیب می رساند.
این امر امنیت اوراق بهادار خزانه داری آمریکا را تضعیف می کند و وضعیت ذخیره دلار را به عنوان ارز جهانی که جهان به آن متکی است تهدید می کند، رتبه اعتباری آمریکا کاهش می یابد، نرخ بهره برای وام مسکن، وام خودرو، کارت های اعتباری، استقراض افزایش می یابد.
رئیس جمهور آمریکا موضع حزب جمهوری خواهان را "بی پروا و خطرناک" توصیف کرد و از آنها خواست "از راه دور بروند" و به دموکرات ها اجازه دهند سقف بدهی را افزایش دهند.
بایدن افزود که نمی تواند تضمین کند که ایالات متحده بدهی خود را نقض نمی کند و قول داد که این موضوع را با میچ مک کانل رهبر مجلس سنای جمهوریخواه، در میان بگذارد.
رئیس جمهور آمریکا، در همان روز گفت که دموکرات ها برای افزایش سقف بدهی به کمک جمهوریخواهان احتیاج ندارند.
جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده پیش بینی کرد که پیش فرض بدهی ۲۸.۴ تریلیون دلاری ممکن است در ۱۸ اکتبر، زمانی که خزانه داری از تمام اقدامات فوق العاده موجود فراتر رود، رخ دهد. برای جلوگیری از چنین فاجعه ای، قانونگذاران آمریکایی یا باید سقف بدهی را که تعیین می کند چقدر می تواند وام بدهد، افزایش دهند یا موقتاً آن را تعلیق کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала