سیاستمدار آمریکایی، غروب اروپا را پیش‌بینی کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر اروپا
اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
در حال حاضر، آینده به آسیا تعلق دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از The American Conservative، پاتریک بیوکنن، سیاستمدار آمریکایی که قبلا نظریه‌پرداز فراکسیون دیرینه محافظه کار حزب جمهوریخواه بود اعلام کرد که غروب اروپا نزدیک است و آینده از آنِ آسیاست.
وی در ادامه گفت:« هم اکنون آینده به آسیا تعلق دارد، زیرا همانا در آنجا کشورهای پرجمعیت قرار دارند که شش از 9 ابرقدرت آسیایی، کشورهای هسته ای هستند و کشورهای چین و ژاپن، بزرگترین کشورهای اقتصادی جهان بعد از آمریکا می باشند. همانا این حقایق باعث آن می شود تا ایالات متحده توجه خود را بیشتر به منظقه آسیا- اقیانوس آرام متمرکز سازد.
آمریکا از آغاز مقابله با نیروی دریایی روسیه خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
آمریکا از آغاز مقابله با نیروی دریایی روسیه خبر داد
بطور همزمان در اروپا مسائل زیادی انباشته می شود. بریتانیا از اتحادیه اروپا خارج شد و ایجاد اتحادیه با استرالیا و آمریکا تأییدی بر دور شدن آن کشور از همسایگان خود است. فرانسه بنوبه خود خشم خود در رابطه با لغو معامله تحویل زیردریایی ها را ابراز کرد و بطور جدی از متحدان خود در آتلانتیک شمالی فاصله گرفت.
در آلمان نیز وضع بهتر نیست، زیرا هیچ یک از صدراعظم‌های بالقوه از اعتبار آنگلا مرکل برخوردار نیستند. عملیات افغانستان نیز نمونه دیگری است. متحدان آمریکا در ناتو آن کشور را ترک کردند و «آبروریزی شکست  واشنگتن» را بین خود تقسیم کردند. علاوه بر آن در اروپا بحث های داخلی در رابطه با اصلاحات داخلی و هجوم مهاجران شدت می گیرند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала