راه ها جایگزین ارتباطی ایران و ارمنستان برای بهره برداری آماده است

© Photo / IRNAراه ها جایگزین ارتباطی ایران و ارمنستان برای بهره برداری آماده است
راه ها جایگزین ارتباطی ایران و ارمنستان برای بهره برداری آماده است - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.10.2021
اشتراک
وزیر خارجه ارمنستان در خصوص روند احداث راه های ارتباطی اطلاع داد و بیان داشت که این راه ها آماده بهره برداری است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آرارات میرزویان روز دوشنبه در کنفرانس خبری مشترک با حسین امیر عبداللهیان بیان داشت: مذاکرات و گفت‌وگوها و بررسی‌هایی که با آقای امیرعبداللهیان داشتیم، بسیار خوب بود. در این مذاکرات تاکید کردیم که سابقه دوستی ما به قرن‌ها پیش باز می‌گردد و توافق کردیم این راهبرد ادامه داشته باشد.
وی افزود: همچنین در جلسه امروز تحولات منطقه را مورد بررسی قرار دادیم و من مساله قره باغ و تهاجم آذربایجان را به آقای وزیر گفتم.
میرزویان خاطر نشان کرد: همچنین مقرر شد نشستی با حضور نمایندگان روسیه و جمهوری آذربایجان داشته باشیم و بازگشایی راه‌ها مورد بررسی قرار گیرد و ما این آمادگی را داریم که راه‌ها بازگشایی شود.
وی بیان داشت: همانطور که در نیویورک گفتم می‌توانیم روند گفت وگوها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان را در چارچوب گروه مینسک اروپایی بازسازی کنیم و امروز هم بر این مساله تاکید می‌کنم.
وزیر امور خارجه ارمنستان گفت: یکی از موضوعات امروز بررسی وضعیت راه‌های ارتباطی و رفع محدودیت‌ها بود. آقای وزیر را از روند احداث راه‌ها آگاه ساختم و اعلام کردم که راه جایگزین ارتباطی آماده بهره‌برداری است.
میزوریان بیان کرد: مجددا تاکید می‌کنم رهبری دو کشور مصمم هستند و از هیچ کوششی در تمام راستا روابط دوکشور بهبود ببخشد و بدین ترتیب همه همکاری های اقتصادی و اجرای توافقات ادامه می‌یابد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала