آغاز احداث راکتور IR۲۰ اراک در طی یک سال آینده

© AP Photo / ISNA, Hamid Foroutan, File آغاز احداث راکتور IR۲۰ اراک در طی یک سال آینده
 آغاز احداث راکتور  IR۲۰ اراک در طی یک سال آینده   - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
راکتور هسته ای آب سنگین در شهر اراک ایران ظرف یک سال به بهره برداری می رسد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مصطفی نخعی ‌ عضو مجلس ایران در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی که با حضور «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی برگزار شد به خبرنگاران گفت: رییس سازمان انرژی اتمی نیز در گزارشی اهداف و برنامه های مورد نظر سازمان درخصوص توسعه صنعت هسته‌ای را  ارائه کرد. همچنین محمد اسلامی «تولید سوخت نیروگاهی»، «تولید انرژی»، «افزایش و متنوع‌سازی کاربرد پرتوها» و «تحقیق و توسعه» آن را به عنوان چهار محور اصلی اهداف سازمان انرژی اتمی معرفی کرد.
ایران قصد دارد فعالیت راکتور هسته ای اراک را آغاز کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.07.2019
ایران قصد دارد فعالیت راکتور هسته ای اراک را آغاز کند
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: به گفته رییس سازمان انرژی اتمی تا یک سال آینده احداث راکتور IR۲۰ اراک آغاز خواهد شد.
وی با بیان اینکه مقرر شد محورهای مدنظر رییس سازمان انرژی اتمی در اختیار کمیسیون قرار گرفته تا در جلسات بعدی مورد بررسی قرار گیرد، ادامه داد: به گفته اسلامی هدفگذاری سازمان انرژی اتمی، تولید ۸ هزار مگاوات برق یا احداث نیروگاه هسته‌ای است و به موازات آن برنامه مشخصی برای تولید سوخت نیروگاهی دارند. همچنین اسلامی خبر داد تا یک سال آینده احداث راکتور IR۲۰  اراک آغاز خواهد شد.
به گفته وی تولید ۸ هزار مگاوات برق هسته‌ای و تولید سوخت نیروگاهی نشان می‌دهد صنعت هسته‌ای در ایران به عنوان یک فن و تخصص در حال رشد است و به سمت تولید انرژی سوق داده شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала