قالیباف: مجلس تمامی موانع زائد برای اخذ مجوز کسب و کار را حذف کرد

© Photo / IRNAمحمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران
محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
رئیس مجلس ایران بیان داشت: نمایندگان کلیات طرح تصویب صدور مجوزهای کسب و کار را با رای قاطع تصویب کردند.
محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی روز یکشنبه گفت: خداوند بزرگ را شاکریم که نتایج تحول رویکردهای مجلس یکی پس از دیگری در حال به ثمر رسیدن است، یکی از مهمترین و اثربخش‌ترین مصوبات مجلس در دهه‌های اخیر طی هفته‌های گذشته سرانجام به بار نشست. نمایندگان محترم کلیات طرح تصویب صدور مجوزهای کسب و کار را با رأی قاطع به تصویب رساندند، این طرح موانع پیش روی مردم برای راه‌اندازی کسب و کار و خلق ثروت را برمی‌دارد و در این زمینه تحول ایجاد می‌کند.
وی افزود: همه کسانی که فقط یک بار برای کسب و کار کوچک مراحل پر پیچ و خم اخذ مجوز را طی کرده باشند خوب می‌دانند که شروع هر کسب و کاری به ده‌ها مجوز نیاز دارد. اخذ مجوزها با سختی فراوان همراه بوده است.
نماینده تهران در مجلس بیان داشت: مجلس شورای اسلامی با تصویب این طرح، تمامی موانع زائد برای اخذ مجوز کسب و کار را حذف کرد و دوران تاریک مجوزهای رانتی ، حلقه‌های بسته صنفی ، انحصار های شغلی و امضاهای طلایی را پایان داد.
رئیس مجلس خاطرنشان کرد: تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار زنجیر را از پای تولید و اشتغال باز خواهد کرد و به این ترتیب فضای رقابتی در بازار به جوانان اجازه خواهد داد که بدون معطلی کسب و کار خود را راه بیندازند. این تصمیم شجاعانه و تاریخ‌ساز مجلس یازدهم در سپهر قانونگذاری کشور ستاره‌ای درخشان و ماندگار خواهد شد. همچنین مسیر اتخاذ چنین تصمیم هایی را در عرصه حکمرانی باز خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала