آیت الله خامنه ای: تأمین امنیت با تکیه بر دیگران فقط یک توهم است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / آیت الله خامنه ای
آیت الله خامنه ای - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
رهبر ایران: ارتش‌های منطقه می‌توانند امنیت منطقه را تأمین کنند و نباید اجازه دهند که ارتش‌های بیگانه برای حفظ منافع خود، دخالت یا حضور نظامی داشته باشند. حوادثی که در شمال‌غرب ایران، در برخی کشورهای همسایه در جریان است باید با همین منطق پرهیز از دادن مجوز حضور بیگانگان حل شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر ایران در ارتباط تصویری با مراسم مشترک دانش‌آموختگی دانشجویان دانشگاه‌های افسری نیروهای مسلح در دانشگاه افسری امام حسین گفت: آمادگی برای دفاع از ملت ایران و هویت اسلامی، ملی و انقلابی کشور افتخار بزرگ نیروهای مسلح است.
وی امنیت را زیرساخت اساسی همه فعالیت‌های ضروری برای پیشرفت کشور برشمرد و با مهم خواندن تحقق امنیت کشور بدون تکیه بر بیگانگان افزود: این مسئله البته برای ملت ایران عادی است اما کشورهای مختلف حتی کشورهای اروپایی از این مشکل رنج می‌برند. برخی اروپایی‌ها، اقدام آمریکا را خنجر از پشت خواندند و به نوعی گفتند اروپا باید بدون اتکا به ناتو و در واقع به آمریکا، مستقلاً امنیت خود را تأمین کند. وقتی کشورهای اروپایی به علت اتکاء به آمریکا، یعنی کشوری که با اروپا مخالف هم نیست در تحقق امنیت پایدار احساس کمبود می‌کنند، حساب کشورهای دیگر که نیروهای مسلح خود را تحت کنترل آمریکا و دیگر بیگانگان قرار داده‌اند، مشخص است.
رهبر ایران، تأمین امنیت با تکیه بر دیگران را فقط یک توهم خواند و گفت: کسانی که به این توهم دچارند سیلی آن را به‌زودی خواهند خورد چرا که دخالت مستقیم یا غیرمستقیم بیگانگان در امنیت و جنگ و صلح هر کشوری، فاجعه‌ای مصیبت‌بار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала