قدرت نمایی چین با پرواز جنگنده های بیشتر به نزدیک حریم هوایی تایوان

CC BY-SA 4.0 / Supreme Dragon / Flags of the Cross-Strait entities (cropped photo)قدرت نمایی چین با پرواز جنگنده های بیشتر به نزدیک حریم هوایی تایوان
قدرت نمایی چین با پرواز جنگنده های بیشتر به نزدیک حریم هوایی تایوان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
نیروی هوایی ارتش چین مجددا یک مانور بزرگ در آبهای تایوان انجام داد و رکورد جدیدی را ثبت کرد که در مجموع 39 هواپیما در آن شرکت کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری مرکزی تایوان، وزارت دفاع تایوان اعلام کرد که نیروی هوایی چین برای دومین بار در دو روز متوالی ده‌ها جنگنده را در مرز منطقه شناسایی پدافند هوایی تایوان به پرواز درآورد. 
این وزارتخانه اعلام کرد 39 جنگنده چینی در دوم اکتبر (شنبه) برای دومین روز متوالی بعد از پرواز 38 جنگنده در روز قبل آن، در منطقه مذکور به پرواز درآمدند. 
طبق این گزارش، دو سری پرواز توسط نیروی هوایی ارتش آزادیبخش خلق چین در روز شنبه انجام شد، یکی در روز و دیگری در شب همانند اول اکتبر (جمعه). 
سو تسنگ-چانگ، نخست‌وزیر تایوان این پروازها را اقدامات وحشیانه توصیف کرد و گفت صلح منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد.
این پروازها بعد از آن صورت گرفت که کاتلین هیکس، معاون وزیر دفاع ایالات متحده نگرانی‌ها در خصوص حمله احتمالی چین به جزیره خودگردان تایوان را رد کرد. هیکس همچنین گفت که در صورت وقوع چنین حمله‌ای، ایالات متحده خود را وارد درگیری می‌کند. وی مدعی شد: ما توانایی قابل ملاحظه‌ای در منطقه داریم تا بتوانیم چنین پتانسیلی را از بین ببریم. البته روابط خوبی با تایوان داریم. ما تعهداتی با تایوان داریم که از دهه 1970 پایدار است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала