تسهیل تجارت غلات بین ایران و روسیه

© Sputnik / Igor Zaremboتسهیل تجارت غلات بین ایران و روسیه
تسهیل تجارت غلات بین ایران و روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.10.2021
اشتراک
نماینده اتحادیه غلات روسیه در ایران اطلاع داد که عرصه زیر ساخت های ارسال غلات به ایران تسهیل می شود.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، علیرضا جعفری روز یکشنبه اعلام کرد: باتوجه به اینکه ایران از واردکنندگان عمده غلات و نهاده های دامی است، جا داشت این عرصه سازمان یافته تر شود و برای اینکه تولیدکنندگان اصلی غلات در روسیه با واردکنندگان اصلی غلات در ایران و تشکل های در این عرصه ارتباط نزدیک داشته باشند، تصمیم گرفته شد که تفاهمنامه ای با اتحادیه غلات روسیه امضا شود.
وی در خصوص این تفاهم نامه که هفته گذشته امضا شد، توضیح داد: بر همین اساس ما درخواست های واردکنندگان غلات در ایران را به تولیدکنندگان در روسیه منتقل می کنیم و تولیدکنندگان روسی، میزان غلات درخواستی را با قیمت پایین تر به واردکننده تحویل می دهند.
این مقام خاطر نشان کرد: ما در این میان برای حل مشکلات زبانی و نزدیک تر کردن ارتباط بین اتحادیه غلات روسیه و واردکنندگان ایرانی عمل می کنیم و تفاهم نامه امضا شده نیز در این راستا است و در خدمت واردکنندگان ایرانی هستیم تا این ارتباط را ایجاد کنیم.
کاظم جلالی، سفیر فوق العاده و تام الاختیار جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.06.2021
ایران، خرید گندم از روسیه را افزایش می دهد
وی بیان داشت: هدف ما این است که نهاده ها هم با قیمت پایین در اختیار واردکنندگان ایرانی قرار گیرد و هم مسائل مالی که بروز می کند نیز حل شود تا کشور با کمبود نهاده ها مواجه نشود.
روز ششم مهر ماه تفاهمنامه ای بین آرکادی زلوچیفسکی رئیس اتحادیه غلات روسیه و علیرضا جعفری نماینده این اتحادیه در جمهوری اسلامی ایران امضا شد که براساس آن واردکنندگان و تشکل های ایران می توانند مستقیما از طریق نمایندگی اتحادیه غلات روسیه در ایران در خواست ها و هرگونه اطلاعات مورد نیاز را دریافت کنند.
نماینده اتحادیه غلات روسیه در ایران توضیح داد: بر اساس این تفاهمنامه، برای خرید غلات در خواست ها مستقیما به اتحادیه ارسال و اتحادیه نیز آن را برای تولید کنندگان خود ارسال خواهد کرد که این امر باعث خواهد شد تا بهترین قیمت و پایین ترین قیمت غلات به طرف خریدار و واردکننده ایرانی اعلام شود.
جعفری افزود: واردکنندگان و تشکل های ایران می توانند مستقیما از طریق نمایندگی اتحادیه غلات روسیه در ایران در خواست ها و هرگونه اطلاعات مورد نیاز را دریافت نمایند.
جعفری با اشاره به اینکه ایران در حال حاضر در مکان دوم خریداران غلات روسیه قرار دارد، ادامه داد: روسیه از عمده ترین تولید کنندگان غلات در جهان است بطوریکه در سالهای اخیر تا بیش از ۱۱۰ میلیون تن غلات در سال تولید و به میزان تا ۴۵ میلیون تن نیز به کشورهای مختلف صادر کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала