وزیر خارجه ارمنستان ابراز امیدواری کرد مشکل جاده کاپان – گوریس حل شود

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه ارمنستان ابراز امیدواری کرد مشکل جاده کاپان – گوریس حل شود
وزیر خارجه ارمنستان ابراز امیدواری کرد مشکل جاده کاپان – گوریس حل شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
اشتراک
آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان در دیدار با سفیر فوق‌العاده و تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به مشکلات پیش آمده در مسیر کاپان به گوریس، ابراز امیدواری کرد با نهایی شدن مسیر جایگزین در ماه‌های آتی، این مشکل به صورت کامل حل شود.
به گزارش ایسنا، در این دیدار، میرزویان با یادآوری اهمیت راهبردی روابط با ایران که در برنامه دولت جدید ارمنستان نیز گنجانده شده است، به نتایج گفتگوهای آقایان رئیسی و پاشینیان در دوشنبه و همچنین دیدار با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی ملل متحد اشاره کرد.
نگاهی بر سد جمهوری آذربایجان در مبادلات اقتصادی میان ایران و ارمنستان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 19.09.2021
نگاهی بر سد جمهوری آذربایجان در مبادلات اقتصادی میان ایران و ارمنستان
سفیر ایران نیز با اشاره به تلاش‌های انجام شده درباره تحقق توافقات رهبران دو کشور در حوزه‌های مهم مانند تبادل انرژی و حمل و نقل، ابراز امیدواری کرد ادامه همکاری‌های دو کشور به تعمیق و گسترش روزافزون این همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف منجر شود.
ظهوری با اشاره به دیدگاه جمهوری اسلامی درباره ضرورت حل و فصل اختلافات کشورهای منطقه از طریق گفتگو، رزمایش برنامه‌ریزی شده نیروهای مسلح ایران  را نمود اراده ایران درخصوص ضرورت احترام به مرزهای بین‌المللی و حفظ ثبات منطقه دانست.
طرفین همچنین درباره بعضی راه‌های گسترش همکاری‌های اقتصادی و سیاسی دو کشور در مناطق مرزی و استان سیونیک گفتگو کردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала