رونمایی از سلاح ضد زره نیروی زمینی ارتش ایران

© AP Photo / Iranian Defense Ministryرونمایی از سلاح ضد زره نیروی زمینی ارتش ایران
رونمایی از سلاح ضد زره نیروی زمینی ارتش ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
اشتراک
فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران از رونمایی دو سلاح ضد زره به همراه چند دستاورد دیگر نیروی زمینی ارتش و وزارت دفاع در رزمایش "فاتحان خیبر" خبر داد
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران هدف از برگزاری رزمایش «فاتحان خیبر» را اینگونه عنوان کرد که در پایان هر دوره آموزشی و هر موقع که دستاورد ویژه‌ای داشته باشیم با برگزاری یک رزمایش از تجهیزات و تسلیحات ساخته شده آزمون به عمل می‌آوریم.
وی البته گفت: این رزمایش حساسیت ویژه‌ای نیز دارد و آن حضور پیدا و پنهان عناصر رژیم صهیونیستی و همچنین تعداد قابل توجهی از تروریست‌های داعشی در کشورهای منطقه است. داعشی‌ها به دعوت یکی از کشورهای منطقه و زمانی که بین ارمنستان و آذربایجان درگیری بود، وارد منطقه شدند. چون ما اطمینان نداریم که آن‌ها از منطقه خارج شده باشند، با برگزاری این رزمایش پیامی به آنان مخابره خواهد شد. آن‌ها و صهیونیست‌ها باید بدانند که جایی در منطقه ندارند و نیروهای مسلح نظام جمهوری اسلامی ایران نسبت به آن‌ها حساسیت ویژه‌ای دارند و در هرکجا که آن‌ها را ببینند، برخورد خواهند کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد که محل برگزاری رزمایش در منطقه عمومی شمال‌غرب کشور و بین محور پلدشت - جلفاست.
امیر حیدری گفت: تمام تجهیزاتی که توسط ارتش و نیروی زمینی ارتش ساخته شده در این رزمایش به کار گرفته خواهد شد. نیروی زمینی در 23 رسته و با تحرک دفاعی بالا که از آن برخوردار است در این رزمایش حضور دارد. 
وی همچنین خبر داد: چهار دستاورد جدید تست میدانی می‌شود که شامل پهپاد دورزن و نقطه‌زن با برد بسیار بلند است که نیروی زمینی ارتش طراحی و ساخته است، سامانه‌های جنگالی که می‌توانند در عرصه دفاع و جنگ بسیار موثر باشند و دو نوع سلاح ضدزره که توسط دانشمندان نیروی زمینی و وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است. برد و دقیق‌زنی آن‌ها اندازه‌گیری خواهد شد. همچنین بخشی از کالیبرهای گلوله‌های توپخانه‌ها را که هوشمند کرده‌‌ایم، در این رزمایش هوشمندی آن‌ها را خواهیم سنجید. 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала