تخلیه اضطراری روستا‌های در معرض خطر طوفان در هرمزگان

© Sputnik / Хормозганتخلیه اضطراری روستا‌های در معرض خطر طوفان در هرمزگان
تخلیه اضطراری روستا‌های در معرض خطر طوفان در هرمزگان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
اشتراک
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: روستاهای در معرض خطر سیلاب و بالا آمدن آب دریا در پی توفان حاره‌ای «شاهین»، تخلیه اضطراری می‌شوند و این موضوع به فرمانداران جاسک و سیریک تاکید شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مهرداد حسن زاده، مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: فرماندار جاسک هم اکنون در حال بازدید روز روستاهای ساحلی این شهرستان است و درصورتی که روستایی را در معرض خطر بالا آمدن سطح آب دریا یا سیلاب تشخیص دهد به فوریت دستور تخلیه آن را صادر می‌کند.
طوفان سرخ در اصفهان + ویدئو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.03.2021
طوفان سرخ در اصفهان + ویدئو
وی ادامه داد: همچنین شناورها اجازه تردد در دریای عمان را نداشته و بایستی تا اطلاع بعدی در ساحل پهلو بگیرند و دریا بسته شده است.
وی با تاکید بر اینکه هشدار سطح قرمز برای شرق هرمزگان صادر شده است، اضافه کرد: این سطح هشدار برای مقابله و اقدام است و همه تدابیر لازم به منظور کاستن از میزان خسارت‌های احتمالی بایستی در سریع‌ترین زمان ممکن عملیاتی شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: ستادهای بحران شهرستان‌های شرق هرمزگان از روز گذشته فعال شده‌اند و این شهرستان‌های درحالت آماده باش قرار دارند.
هشدار سطح قرمز دریایی با توجه به تقویت توفان حاره‌ای در دریای عرب که موجب ناپایداری‌های جوی و دریایی می‌شود، برای مناطق شرقی این استان صادر شد.
این شرایط از بعد از ظهر روز شنبه تا پایان روز یک‌شنبه تداوم می‌یابد و تندباد شدید در مناطق ساحلی با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در مناطق فراساحلی با سرعتی افزون بر ۷۰ کیلومتر بر ساعت، همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
سازمان هواشناسی کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد:  براساس آخرین خروجی مدل های پیش یابی پیش بینی می شود سامانه کم فشار حاره‌ای صبح جمعه در موقعیت شمال شرقی به چرخنده حاره ای تبدیل شود و به سمت شمال غرب و آب های دریای عمان حرکت کند.
بر اساس این اطلاعیه از روز جمعه تا روز یکشنبه وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج در مناطق دور از ساحل تا ۶ متر و در مناطق ساحلی بین ۲ تا ۳ متر، بارش شدید باران و رعدو برق به ویژه در مناطق دور از ساحل بیش از ۳۰۰ میلیمتر پیش بینی می شود که بر اساس آن غرق شدن شناورهای تجاری و صیادی، آسیب دیدن شناورهای مستقر در بنادر صیادی و تاسیسات ساحلی و فراساحلی، از بین رفتن قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی، وقوع سیلاب ساحلی و بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل امکان دارد.
در این اطلاعیه ممنوعیت تمام فعالیت‌های دریایی، اتخاذ تمهیدات لازم توسط فعالان دریایی برای پیشگیری از خسارت، پیگیری اخبار هواشناسی و هشدارهای رسمی صادره توسط سازمان هواشناسی کشور توصیه شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی نیز صبح امروز نسبت به بارندگی‌های سیلابی در شمال و شمال غرب کشور، آبگرفتگی معابر، سیلابی‌شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌ها هشدار داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала