ایران خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی به اموال خود در کره جنوبی شد

CC BY 4.0 / IRNA / وزارت امور خارجه ایران
 وزارت امور خارجه ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
اشتراک
در تماس تلفنی چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره جنوبی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، آخرین تحولات مربوط به دسترسی ایران به منابع مالی موجود در کره مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت وزارت خارجه ایران، امیر عبداللهیان در این گفتگوی تلفنی از ایجاد مشکل در عدم استرداد اموال ایران نزد بانک های کره جنوبی به شدت انتقاد کرد.
خروج حدود۳میلیارد دلار سرمایه از ایران طی فقط سه ماه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 23.09.2021
چه بر سر پول های مسدود شده ایران در کره جنوبی آمد؟
وزیر خارجه ایران خواستار حل هرچه سریعتر مشکل دسترسی ایران  به اموال خود در کره جنوبی، در مسیری خارج از بن بست حاضر که به دلیل تبعیت از مسیر ترسیم شده از سوی آمریکا بوجود آمده است، گردید تا امکان دسترسی ایران  به منابع مالی خود و به دنبال آن امکان خرید داروهای اساسی و سایر اقلام فراهم شود.
وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد :متاسفانه به دلیل عدم رسیدگی به مشکل منابع مالی ایران در کره و توقف مراودات تجاری بین دو کشور و حتی محدودیت های ایجاد شده در روند تجارت اقلام بشر دوستانه، مردم ایران از این وضعیت به شدت ناراضی بوده و ادامه وضع موجود برای آنها غیر قابل تحمل هست.
چانگ ایی ینگ وزیر امور خارجه جمهوری کره جنوبی نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به روابط دیرینه دو کشور، بر ضرورت حل مشکلات روابط تاکید کرد و اظهار داشت: همچنان پیگیر دسترسی ایران به منابع مالی خود در کره جنوبی خواهد بود.
وی همچنین از خبر منتشر شده در خصوص منع ورود کالاهای کره جنوبی  به ایران ابراز نگرانی کرد و خواهان رسیدگی به موضوع شد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала