وزیر خارجه سوریه از تغییر کامل فضای سیاسی جهان در قبال کشورش خبر داد

© Sputnik / Russian Ministry of Foreign Affairs /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر خارجه سوریه از تغییر کامل فضای سیاسی جهان در قبال کشورش خبر داد
وزیر خارجه سوریه از تغییر کامل فضای سیاسی جهان در قبال کشورش خبر داد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
اشتراک
فیصل المقداد، وزیر امور خارجه سوریه اعلام کرد که نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد نشان دهنده تغییر فضای سیاسی بین المللی در قبال سوریه و کاهش اهداف خصمانه است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، المقداد در بیانیه‌ای در مورد دیدارهای هیئت سوری و فعالیت‌های سیاسی در نیویورک گفت: مهمترین چیز در طول کار مجمع عمومی، چه در بیانات نمایندگان کشورهای عضو و چه در جلسات دوجانبه که در حاشیه کار مجمع عمومی برگزار شد، مشهود بودن تغییر کامل فضای سیاسی بین المللی نسبت به مسئله سوریه بود.
حمله موشکی به پایگاه آمریکا در سوریه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.10.2021
حمله موشکی به پایگاه آمریکا در سوریه
المقداد خاطرنشان کرد: برخی از کشورهای شناخته شده هنوز در حال انجام تروریسم اقتصادی و اعمال اقدامات جانبه هستند، اما کاهش اهداف خصمانه علیه سوریه در گفتمان رسمی اکثر کشورهای عضو کاملاً مشخص بود.
وی گفت که "این نشان دهنده دستاوردهای ارتش عربی سوریه در همکاری با متحدان و دوستان خود در زمینه مبارزه با تروریسم و ​​بازگرداندن امنیت و ثبات در سراسر کشور است."
المقداد در مورد دیدارهای هیئت سوری در نیویورک با برخی از وزرای خارجه عرب، از جمله مصر اظهار داشت که "ملاقات با آنها بدون شک مهم است و آنچه مسلم است این است که سوریه از هرگونه ابتکاری برای احیای روابط عادی و گرم با برادرانش در کشورهای عربی استقبال می‌کند. روابطی که مطابق با اصول بین المللی و احترام متقابل و منافع مشترک باشد.
وزیر خارجه سوریه درباره نتایج مشارکت هیات کشورش در جلسات مجمع عمومی سازمان ملل گفت: مهمترین چیز این است که ما با شرکت در چنین مجامع بین المللی تأکید کنیم یک کشور مستقل هستیم و آنچه مردم ما طی 10 سال گذشته پشت سر گذاشتند با وجود دشواری، ما را تضعیف نکرد، بلکه بر توانایی ما در مقابله با تهدیدات ناشی از تروریسم ، فشارهای اقتصادی و محاصره افزود.
المقداد افزود: در جریان افتتاحیه کار مجمع عمومی سازمان ملل مشخص بود که فضا مثبت‌تر شده است. ما مبارزه خود را با تروریسم تا پاکسازی تمام خاک سوریه، بسط کنترل ارتش و تامین امنیت و ثبات در تمام نقاط کشور ادامه می‌دهیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала