هشدار به دولت آمریکا درباره عواقب فاجعه بار ورشکستگی

© Fotolia / Pakhnyushchyyهشدار به دولت آمریکا درباره عواقب فاجعه بار ورشکستگی
هشدار به دولت آمریکا درباره عواقب فاجعه بار ورشکستگی  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
جیمی دایمون، رئیس بانک بزرگ آمریکایی JPMorgan Chase هشدار داد که ورشکستگی مالی احتمالی آمریکا به دلیل محدودیت بدهی های دولت عواقب ناگواری برای اقتصاد این کشور به همراه خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، جیمی دایمون، رئیس بزرگترین موسسه اعتباری در ایالات متحده در مورد عواقب ناشی از ورشکستگی در صورت عدم موافقت سنای آمریکا با تأیید بودجه دولت و افزایش سقف بدهی های دولت صحبت کرده و گفت: "این سومین باری است که ما این کار را انجام می دهیمکه  یک رویداد بالقوه فاجعه بار است."
کدام کشورها بیشترین بدهی دولتی را دارند؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.07.2021
کدام کشورها بیشترین بدهی دولتی را دارند؟
به گفته وی، هر بار که خطر ورشکستگی وجود داشت، از آن جلوگیری می شد. "اما ما هرگز نباید حتی به آغاز آن نزدیک شویم. من فکر می کنم این کارها همه اشتباه است و ما باید یک لایحه دو حزبی را تصویب کرده و از از سقف بدهی خلاص شویم. "
پیشتر اطلاع حاصل شد که جمهوریخواهان در سنای آمریکا چلوی تصویب لایحه تامین مالی دولت و افزایش سقف بدهی های دولتی را گرفتندو اکنون دموکرات ها باید تلاش کنند تا ازخطر  قریب الوقوع ورشکستگی اقتصادی جلوگیری کنند. بودجه باید تا اول اکتبر تأیید شود. اگر سقف بدهی دولت افزایش نیابد ، ایالات متحده با خطر ورشکستگی دولت این کشور مواجه می شود.
جانت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا  گفت که ورشکستگی احتمالی دولت "بحران مالی تاریخی را تسریع کرده و خسارات ناشی از همه گیری ویروس کرونا را تشدید می کند." اقتصاد دچار  رکود و کسادی شده و ایالات متحده در کل به کشوری بسیار ضعیف تبدیل خواهد شد.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала