چرا آمریکا ارتش خود را از افغانستان بیرون کشید؟

© REUTERS / Brendan McDermidچرا آمریکا ارتش خود را از افغانستان بیرون کشید؟
چرا آمریکا ارتش خود را از افغانستان بیرون کشید؟ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
جن ساکی سخنگوی کاخ سفید در یک نشست خبری اظهار داشت نگه داشتن و افزایش احتمالی تعداد نیروهای نظامی آمریکا در افغانستان به معنای جنگ با طالبان (سازمان ممنوع در روسیه) می بود و جو بایدن این را نمی خواست.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی رسمی کاخ سفید درباره سخنان مقامات پنتاگون به این شکل اظهار نطر کرد که گفته بودند به جو بایدن رئیس جمهور آمریکا توصیه شده بود که ارتش آمریکا را به طور کامل از افغانستان خارج نکند. او گفت که طیف وسیعی از نظرات در مورد این موضوع وجود دارد که در شهادت های مقامات دفاعی ایالات متحده در کنگره مشاهده می شود.
ژنرال آمریکایی: القاعده هنوز در افغانستان است و قصد حمله به آمریکا را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
ژنرال آمریکایی: القاعده هنوز در افغانستان است و قصد حمله به آمریکا را دارد
وی افزود:" همچنین واضح بود که نیاز به تشدید تنش و افزایش تعداد سربازان، یک توصیه بلند مدت نخواهد بود چون این به معنای جنگ با طالبان و تلفات احتمالی می بود  و رئیس جمهور اصلاً آمادگی گرفتن چنین تصمیمی را نداشت و  فکر نمی کرد که این به نفع مردم آمریکا و منافع نیروهای ما باشد. "
پساکی خاطرنشان کرد که حفظ نیروی نظامی  پایدار و بلند مدت نمی بود. وی تاکید کرد که صرف نظر از توصیه ها ، تصمیم برای خروج نیروها توسط بایدن به عنوان رئیس دولت، فرمانده کل قوا و فردی که از منافع ملی محافظت می کند ، گرفته شد.
پیش از این ، لوید آستین ، وزیر دفاع آمریکا گفته بود که پنتاگون برنامه ای برای ورود مجدد نیروهای آمریکایی در افغانستان ندارد. این سیاستمدار یادآور شد که با تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا  ارتش ایالات متحده این کشور را به طور کامل ترک کرد. وی افزود: "ما دستور ندادیم هیچ برنامه ای تدوین شود."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала