نکوهش بایدن به دلیل عمل نکردن به وعده های انتخاباتی خود در آمریکا

© AFP 2023 / Win McNameeنکوهش بایدن به دلیل عمل نکردن به وعده های انتخاباتی خود در آمریکا
نکوهش بایدن به دلیل عمل نکردن به وعده های انتخاباتی خود در آمریکا  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
سیاست جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در قبال روسیه به آن اندازه ای که وعده داده بود قاطع و سخت گیرانه نبود.
به گزارش اسپوتنیک، جیم جراتی، تحلیگر سیاسی در مقاله خود برای مجله  National Review این مطلب را اعلام کرده است.
WSJ: آمریکا و پایگاه های نظامی روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
گزارش و تحلیل
WSJ: آمریکا و پایگاه های نظامی روسیه
این روزنامه نگار یادآور شد که بایدن در طول مبارزات انتخاباتی 2020 انجام اقدامات بدون سازش از سوی دولت خود برای دفاع از منافع ملی ایالات متحده در برابر نفوذ روسیه را تضمین کرده بود . وی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را تهدید کرد که پاسخگوی حملات هکرها در انتخابات 2016 خواهد بود.
جراتی خاطرنشان کرد با این حال  نه تحریم های جدید علیه شرکت ها و افراد در روسیه و نه وعده گسترش حمایت از اوکراین نشان دهنده صلابت و قاطعیت بایدن نیست. نویسنده تأکید کرد که همراه با این اقدامات، رئیس جمهور درگیری بزرگ را با کرملین کنار گذاشته  و روابط خود با پوتین را نرم و ملایم کرد.
علاوه بر این بایدن پیمان استارت نو با روسیه  را تمدید کرد و مانع اجرای پروژه خط لوله گاز نورد استریم 2  (Nord Stream 2) نشد. به گفته جراتی، خط لوله گاز نورد استریم 2  اروپا را به گاز روسیه وابسته می کند. علاوه بر این، رئیس جمهور دموکرات آمریکا ساخت خط لوله Keystone XL در مرز آمریکا و کانادا را متوقف کرده و واردات نفت از روسیه را افزایش داد.
همچنین شاهد دیگری در مورد نرمی و انعطاف بایدن در مذاکرات با مسکو در مورد استفاده پنتاگون از پایگاه های روسیه در آسیای میانه برای افزایش اثربخشی عملیات ضد تروریستی در افغانستان به دست آمد. جراتی کاخ سفید را به کوته بینی متهم کرد  زیرا او معتقد است که روسیه به راحتی می تواند اطلاعات سری و طبقه بندی شده در مورد ارتش آمریکا را در پایگاه های خود بدست آورد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала