نحوه برخورد با افرادی که در ایران از زدن واکسن کرونا امتناع می ورزند اعلام شد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / نحوه برخورد با افرادی که در ایران از زدن واکسن کرونا امتناع می ورزند اعلام شد
نحوه برخورد با افرادی که در ایران از زدن واکسن کرونا امتناع می ورزند اعلام شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
رئیس سازمان غذا و دارو خطاب به واکسن نزده ها: کسانی که واکسن کرونا نزنند و داوطلب واکسیناسیون نباشند، برای استفاده از خدمات عمومی باید به صورت مرتب و با هزینه شخصی تست PCR بدهند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا سوم مهر ماه اعلام کرد: حدود دو تا سه هفته فرصت داده‌ایم تا مردم واکسن تزریق کنند و بعد از این مهلت تمام خدمات در اماکن تجمعی و برای استفاده از بلیت هواپیما، قطار، اتوبوس و... بر اساس ارائه کارت واکسن انجام می‌شود.
او اضافه کرد: با افزایش تزریق واکسن‌ها می‌توانیم بسیاری از مشاغل که تعطیل بودند را بازگشایی کنیم. الان نزدیک دو سال است که رستوران‌ها، تالارها، باشگاه‌های ورزشی و... به خاطر کرونا در شهرهای قرمز تعطیل بودند. اکنون اگر افراد دو دوز واکسن تزریق کنند به شرط رعایت پروتکل‌ها می‌توانیم این اماکن را هم بازگشایی کنیم.
ایران محموله جدید واکسن اسپوتنیک وی را دریافت کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
ایران محموله جدید واکسن "اسپوتنیک وی" را دریافت کرد
بهرام عین اللهی، وزیر بهداشت ایران نیز گفت: در آینده ملاک برای ارائه خدمات در هتل‌ها و بانک‌ها و دریافت بلیت هواپیما و اتوبوس، ارائه کارت واکسن لازم خواهد بود، بنابراین اگر کسی واکسن تزریق نکند ممکن است بسیاری از این خدمات را دریافت نکند.
مطابق برخی گفته های رسمی و غیررسمی، با توجه به مقاومت برخی افراد در تزریق واکسن علیه کرونا، قرار است به زودی افرادی که شرایط دریافت واکسن کرونا را دارند اگر به موقع به مراکز واکسیناسیون مراجعه و واکسن تزریق نکنند از خدمات عمومی محروم ‌شوند.
حجت الله غلامی، سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان تاکید کرد: افراد امروز نباید با ممانعت از تزریق واکسن کرونا، سلامت خود و دیگر افراد جامعه را به خطر بیندازند. البته برخورد با کارمندانی که در برابر زدن واکسن مقاومت می کنند و محروم شدن از خدمات اداری، بانکی و ... نیازمند الزامات قانونی است که باید مقدمات آن فراهم شود.
غلامی ادامه داد: یکی از مصوبات این است که کارمندانی که واکسن کرونا نزده اند، اجازه ورود به محل کارشان را ندارند که لازمه آن وجود یک مصوبه و قانون رسمی است که باید به صورت رسمی در ستاد ملی کرونا تصویب شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала