منطقه فاجعه در اروپا ایجاد شد

© AP Photo / Marco Di Marcoمنطقه فاجعه در اروپا ایجاد شد
منطقه فاجعه در اروپا ایجاد شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
اسپانیا به دلیل فوران آتشفشان پالما، این جزیره را منطقه فاجعه بار اعلام کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت اسپانیا جزیره پالما، بخشی از جزایر قناری را منطقه فاجعه اعلام کرد. این تصمیم به دلیل فوران آتشفشان کومبر ویخا گرفته شده است.
ایزابل رودریگز، سخنگوی کابینه اسپانیا گفت که به رسمیت شناختن این جزیره به عنوان منطقه حادثه خیز اجازه می دهد تا اولین بسته کمک 10.5 میلیون یورویی (12.30 میلیون دلار) مورد توافق قرار گیرد. از این میزان، حدود 5 میلیون یورو به ساکنان این منطقه برای خرید خانه و مابقی - برای خرید مبلمان و مایحتاج اولیه اختصاص می یابد.
فوران این آتشفشان در 19 سپتامبر برای اولین بار در 50 سال گذشته آغاز شد و تاکنون منجر به تخلیه 6 هزار نفر شده است. جریانات گدازه شروع به پایین آمدن از شیب غربی آتشفشان به سمت دریا کرد که منجر به تخریب نزدیک به 600 خانه و کلیساها و مزارع موز در جزیره پالما شد. سرخیو رودریگز، شهردار شهر ال پاسو در اسپانیا گفت: "گدازه هیچ چیز در مسیر خود باقی نمی گذارد". به گفته وی، ساکنان محلی به زودی نمی توانند به خانه های خود بازگردند. در عین حال، اطلاعاتی در مورد افرادی که در این حادثه جان خود را از دست دادند نیز در دست نیست.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала