فرمانده نیروی زمینی سپاه: تغییر ژئوپلیتیک در منطقه خط قرمز است

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / cropped photoسردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان داشت: جلوگیری از هرگونه تغییر در مرزهای کشورهای همسایه راهبرد جدی ماست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان داشت: برگزاری رزمایش‌های مختلف، تقویت کننده و استحکام بخش امنیت ملی است.
وی افزود: امنیت مرزهای جمهوری اسلامی و کشورهای دوست و همسایه یک موضوع بهم‌پیوسته و مرتبط با همدیگر است و این مسئله برای ما اهمیت بسیار بالایی دارد.
پاکپور خاطر نشان کرد: همچنانکه پیشتر نیز اعلام کرده‌ایم، جلوگیری از تغییر در مرزهای کشورهای همسایه از راهبردهای جدی جمهوری اسلامی است و هرگونه تغییر ژئوپولیتیک منطقه را مخلّ امنیت داخلی خود می‌دانیم و همواره آن را خط قرمز اعلام کرده‌ایم و بر این اساس بدیهی است که نسبت به آن بی‌تفاوت نباشیم.
سردار پاکپور با بیان اینکه دولتهای همسایه بهتر از هرکسی دلایل برگزاری رزمایش را می دانند، تاکید کرد: ما برای هرکشوری که مایل به انجام رزمایش در راستای ارتقاء بنیه دفاعی خودش باشد به‌عنوان یک حق مسلّم حاکمیتی احترام قائلیم. کما اینکه در ماه جاری بیش از هفت رزمایش و طی چندماه اخیر حدود 37 رزمایش توسط کشورهای مختلف در منطقه برگزار شده است و ما به‌عنوان جمهوری اسلامی عکس‌العملی نسبت به این رزمایش‌ها نداشته‌ایم.
سردار «محمد پاکپور» فرمانده نیروی زمینی سپاه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
هشدار سپاه ایران: گروهک‌های تروریستی را هر چه سریع‌تر از شمال عراق بیرون کنید
وی گفت: ما نمی‌توانیم بپذیریم که برخی کشورها در رابطه با ارتقاء آمادگی یگان‌های رزمی جمهوری اسلامی، تحت تاثیر کشورهای ثالت، اظهارات غیرواقعی و تحریک‌آمیز بیان و به اقدامات ما خدشه وارد کنند. دولتهای همسایه بهتر از هرکس دیگری دلایل برگزاری رزمایش های ایران را می دانند.
این مقام تصریح کرد: جمهوری اسلامی انتظار دارد مناطق همجوار مرزی ما و کشورهای همسایه محیطی امن و امنیت ساز برای کشورها و منطقه باشد. از این رو انتظار می‌رود ضمن حساسیت مضاعف نسبت به این امر، اجازه ندهند عناصر غریبه‌ای همچون رژیم صهیونیستی که توطئه‌ها و خباثت‌هایش با ملل مسلمان برکسی پوشیده نیست، خاک همسایگان ما را بستری برای تحقق اهداف پلید و جنایتکارانه خود قرار دهد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه بیان داشت: ما تبدیل شدن خاک هیچ کشوری به مکانی امن و پایگاهی برای حضور و فعالیت‌های ضدامنیتی عناصر این رژیم جعلی را به هیچ وجه برنخواهیم تافت.
وی تاکید کرد: هرگونه نابسامانی و ایجاد مشکلات در مرزهای بین‌المللی کشورها، قطعا ریشه و منشا اختلافات و مناقشات جدید خواهد شد؛ خصوصا اگر این مشکلات با هدف تحقق اهداف رژیم پلید صهیونیستی تولید شوند. ما هرگز اجازه نخواهیم داد خاک کشوری در همسایگی ما مبدا و پایگاه تولید و انتشار این مشکلات باشد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала