بایدن هنگام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به توصیه ژنرال ها توجه نکرد

© REUTERS / Kevin Lamarqueبایدن هنگام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به توصیه ژنرال ها توجه نکرد
بایدن هنگام خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان به توصیه ژنرال ها توجه نکرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
اشتراک
ژنرال میلی و مکنزی به بایدن توصیه کرده بودند تا 2500 سرباز را در افغانستان نگه دارد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از هیل، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت: ایالات متحده از خروج همه نیروهای خود از افغانستان پشیمان است.
وی در جلسه کنگره، ارتش جنگ 20 ساله در افغانستان را که منجر به کشته شدن 2461 آمریکایی شد شکست استراتژیک خواند. به گفته مارک میلی، او و رئیس فرماندهی مرکزی ایالات متحده، ژنرال مک کنزی، در ابتدا به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشنهاد دادند که همه نیروهای خود را خارج نکرده و چند هزار سرباز را نگه دارد تا از تصرف احتمالی قدرت در کابل توسط طالبان جلوگیری شود (طالبان جنبش تروریستی بوده و در روسیه ممنوع است)، اما بایدن این توصیه را نادیده گرفت.
آمریکا از چین خواست تا خرید نفت از ایران را کاهش دهد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.09.2021
آمریکا از چین خواست تا خرید نفت از ایران را کاهش دهد
به گفته ژنرال مارک میلی، پنتاگون باید حدود 2500 سرباز در افغانستان مستقر می کرد. میلی خواست از آنچه اتفاق افتاده درس گرفته شود.
طالبان در پانزدهم اوت پس از خروج بخش عمده ای از نیروهای آمریکایی از افغانستان در کابل به قدرت رسیدند. ارتش آمریکا تا 31 آگوست به طور کامل از این کشور خارج شده بود. جو بایدن توضیح داد که از آنچه در افغانستان اتفاق می افتد ناراحت است اما از خروج نیروهای خود پشیمان نیست، زیرا حضور بیشتر نیروهای آمریکایی در این کشور ممکن است با تلفات سنگین مواجه شود.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала