ژنرال آمریکایی: القاعده هنوز در افغانستان است و قصد حمله به آمریکا را دارد

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisژنرال آمریکایی: القاعده هنوز در افغانستان است و قصد حمله به آمریکا را دارد
ژنرال آمریکایی: القاعده هنوز در افغانستان است و قصد حمله به آمریکا را دارد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
اشتراک
رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا می‌گوید گروه تروریستی القاعده (گروه ممنوع در روسیه) هنوز هم در افغانستان موجود است و این گروه احتمال دارد از آنجا در حال برنامه ریزی برای حمله به ایالات متحده باشد.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال مارک میلی، رئيس ستاد مشترک ارتش آمریکا  گفت که القاعده (گروه ممنوع در روسیه) هنوز در افغانستان است و هدف آن حمله به ایالات متحده است".
کارشناسان: القاعده می تواند در طی 1 یا 2 سال آینده بازسازی شود  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.09.2021
کارشناسان: القاعده می تواند در طی 1 یا 2 سال آینده بازسازی شود
میلی در جلسه استماع سنا گفت: "اگر القاعده بتوانند قابلیت های جنگی خودرا بازیابی کنند، تمایل به حمله خواهند داشت. من فکر می کنم القاعده هنوز خواستار جنگ با ایالات متحده است."
وی افزود: طالبان بر اساس توافقنامه دوحه به حمله نکردن به نیرو‌های ما متعهد ماند، اما به هیچ یک از شرط‌های دیگر به صورت کامل احترام نگذاشت. بسیاری از نیروهای مان را از دست دادیم. آمریکا همچنان طالبان را یک سازمان تروریستی می‌داند و روابط این جنبش با القاعده ادامه دارد.
مارک میلی گفت: بزرگترین اشتباه ما آن بود به جای آنکه ارتش افغانستان را بسازیم به تأمین تکنیک‌های جنگی اتکا کردیم.
گفتنی است پیش ازاین «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان از عدم حضور اعضای گروهک تروریستی القاعده در خاک افغانستان خبر داد.
مجاهد در این باره گفت: «نگرانی ها بابت حضور القاعده در افغانستان رو به افزایش است.[اما] این اظهارنظرها ماهیت تبلیغاتی دارد. ما در افغانستان کسی را ندیدیم که عضو القاعده باشد. امارت اسلامی [دولت طالبان] در این باره به ایالات متحده امریکا تعهد داده است. طبق این تعهدات، ما به هیچکس اجازه نخواهیم داد که از خاک افغانستان برای تهدید علیه دیگران استفاده کند».
لازم به ذکر است که افغانستان پیش از این برای گروهک القاعده و سرکرده آن، اسامه بن لادن، پایگاهی امن جهت طرح‌ریزی و هدایت حمله‌های یازدهم سپتامبر فراهم کرده بود که همین امر، یکی از دلایل مورد استناد مقامات وقت آمریکا برای کسب مجوز تهاجم نظامی به افغانستان از کنگره و آغاز کردن جنگی خونین و بی ثمر بود که 20 سال ادامه یافت.
 
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала