مکرون: اروپایی‌ ها در قبال واشنگتن بی‌ عرضه نباشند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون: اروپایی‌ ها در قبال واشنگتن بی‌ عرضه نباشند
مکرون: اروپایی‌ ها در قبال واشنگتن بی‌ عرضه نباشند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
اشتراک
رئیس‌ جمهوری فرانسه روز سه‌ شنبه اعلام کرد: اروپایی‌ ها بی‌ عرضگی در برابر آمریکا را کنار بگذارند و اگر از هر تجربه‌ ای برای خود درس عبرت نگیریم مرتکب اشتباه بزرگ خواهیم شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل مکرون رئیس‌ جمهور فرانسه، روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با کریاکوس میتسوتاکیس نخست وزیر یونان، درباره فسخ قرارداد زیردریای‌ های بین فرانسه و استرالیا اظهار داشت: زمانی که تحت تاثیر فشارهای قدرت‌ های بزرگ هستیم که بعضا افزایش می‌ یابند واکنش نشان دادن یا اثبات اینکه ما نیز قدرت و توان دفاع از خود را داریم به منزله تن دادن به تنش نیست بلکه صراحتا و به روشنی به منزله لزوم احترام به ماست.
پرتاب به سمت رئیس جمهور فرانسه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
پرتاب به سمت رئیس جمهور فرانسه
به گفته مکرون، در جریان امضای قرارداد نظامی با میتسوتاکیس در کاخ الیزه، این توافق اولین گام جسورانه به سوی استقلال استراتژی اروپایی است.
مکرون افزود: آمریکا دوست تاریخی بزرگ و همپیمان ارزشمند ماست. اما ما باید اذعان کنیم که از بیش از ۱۰ سال گذشته آمریکا تلاش‌ هایش را در وهله اول روی خود متمرکز کرده و منافع استراتژیک آن به سمت چین و اقیانوس آرام معطوف شده است.
رئیس‌ جمهوری فرانسه تاکید کرد: این حق آنهاست و حاکمیت خاص آنهاست. اما اینجا بی‌ عرضه خواهیم بود و اگر از هر تجربه‌ ای برای خود درس عبرت نگیریم مرتکب اشتباه بزرگ خواهیم شد.
مکرون تصریح کرد: با روحیه پرگماتیک و با وضوح کامل ما به عنوان اروپایی‌ ها باید بخشی از مسئولیت تامین امنیت ویژه خودمان را برعهده بگیریم. این جایگزین ائتلاف با آمریکا نیست یا جایگزین کردن آن نیست. بلکه پذیرش مسئولیت همان سنگ بنای اصلی اروپایی در چارچوب ائتلاف ناتوست.
رئیس‌ جمهوری فرانسه در پایان گفت: ما باید مسؤولیت بیشتری در حفاظت از خودمان داشته باشیم. به نظرم این قانونی است و این مساله در اجرا به ما بستگی دارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала