شبگردی در تهران

© Photo / Thomas Jaehnelشبگردی در تهران
شبگردی در تهران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 28.09.2021
اشتراک
یکی از جذابیت‌های مهم کلان شهر تهران که شاید در هیچ شهر دیگری در ایران نتوان آن را تجربه کرد، گشت‌و‌گذارهای شبانه تا پاسی از شب است.
تماشای مناظر پرنور شهر از بام تهران در حالی‌که نم‌نم باران چهره شهر را درخشان‌تر کرده است، قدم‌زدن روی پل طبیعت و دوچرخه‌سواری اطراف دریاچه می‌تواند با خوردن یک شام خوشمزه در یکی از رستوران‌های بام لند کامل شود. حتی نشستن در خودرو و چرخیدن در بزرگراه‌های پرهیاهوی آن و گوش‌دادن به یک موسیقی آرامش‌بخش نیز می‌تواند حس بسیار خوبی را منتقل کند.
یکی از بهترین مجموعه‌های تفریحی تهران که زندگی شبانه در آن جریان دارد، جایی است به نام "بام لند" تهران. بام لند یک مجموعه‌ تجاری-تفریحی است که در نزدیکی دریاچه چیتگر و در قالب 12 ویلای دو طبقه ایجاد شده است. در فروشگاه‌های بزرگ، شیک و مدرن آن، مطرح‌ترین برندهای دنیا به فروش می‌رسند.
علاوه بر این، در بام لند هم می‌توانید از طعم یک غذا یا نوشیدنی عالی در یکی از کافه‌ها و رستوران‌های آن لذت ببرید و هم از تفریحات متنوع آن لذت ببرید. می‌توان گفت یکی از دلایل اصلی این میزان استقبال، باز بودن بخش‌های مختلف آن تا ساعت 12 شب است. به همین دلیل روزهای آخر هفته، افراد برای گذراندن وقت در کنار یکدیگر و داشتن گفتگوهای مختلف، بام لند را انتخاب می‌کنند.
از جمله تفریحات بام لند می‌توان به وی آر لند، ماهیگیری در دریاچه، واقعیت مجازی، پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری اطراف دریاچه، قایق‌سواری، تشک پرش آزاد، اسکای فلایر، فوتبال دستی انسانی، گوش‌دادن به موسیقی که توسط گروه‌های مختلف در اطراف دریاچه به صورت زنده اجرا می‌شوند و همچنین بخش مربوط به پارک کودکان نام برد.
رستوران‌های ایرانی بام لند شامل ته دیگ، چلوکباب رفتاری، رستوران سماک و همچنین رستوران‌های بین‌المللی مانند رستوران چینی چیناباکس، رستوران عربی زاهدالعراقی، رستوران لبنانی باب البحر، رستوران فرنگی کوبابا-تومو، رستوران ایتالیایی رومانا پلاس، رستوران هندی روتی، کشتی رستوران رویال لانژ، حق انتخاب بسیار زیادی به شما می‌دهند.
اگر قصد خرید از برندهایی چون کالینز، اسکچرز، جی اوکس، ال سی وایکیکی، مانگو و... را دارید، حتما سری به فروشگاه‌های بام لند بزنید.
بام لند تنها مجموعه تفریحی و گردشگری تهران نیست. در این شهر تعداد زیادی جاهای تفریحی وجود دارند که برای شبگردی در تهران بسیار مناسب هستند. در ادامه چند مورد دیگر را بریتان توضیح خواهیم داد. اگر ساکن تهران نیستید ولی دوست دارید از این مجموعه بازدید کنید، کافی است با اجاره روزانه خانه در تهران با قیمت‌های اقتصادی و مناسب چند روزی را مهمان این شهر زنده و پر‌جنب‌وجوش باشید.   
پل طبیعت یکی از زیباترین پل‌های کشور است که توسط خانم لیلا عراقیان طراحی شده و به عنوان بزرگترین پل غیرخودرویی خاورمیانه نیز شناخته می‌شود. این پل با یک طراحی منحصربه‌فرد و در سه طبقه ساخته شده و دو پارک بزرگ طالقانی و آب‌وآتش را به هم متصل می‌کند. طول پل 300 متر و ارتفاع آن 40 متر است. در طول روز از بالای پل می‌توانید مناظر بسیار زیبایی از فضای سرسبز حاشیه بزرگراه مدرس، پارک‌های دو طرف پل و دامنه جنوبی رشته کوه البرز را ببینید. اما در طول شب زیبایی آن چندبرابر می‌شود. نورپردازی زیبای پل طبیعت حتی از خیابان‌های اطراف و مسافت‌های بسیار دورتر نیز چشم هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کند.
شب‌ها جمعیت زیادی مشغول قدم‌زدن روی کفپوش‌های چوبی پل طبیعت هستند. عده‌ای عکس می‌گیرند، عده‌ای روی صندلی‌های محوطه پل نشسته‌اند و گرم صحبت هستند و عده‌ای دیگر هم از کافه‌های روی پل استفاده می‌کنند. در بخش‌هایی از پارک آب‌وآتش فورت کورت، رستوران‌ و کافه‌های مختلفی احداث شده‌اند که جزو بهترین رستوران‌های سطح شهر محسوب می‌شوند و انواع غذاهای ایرانی و فرنگی را سرو می‌کنند.
پل طبیعت از ساعت 6 صبح تا 12:30 نیمه شب به روی گردشگران باز است. بنابراین محدودیتی برای شبگردی در محوطه این جاذبه خاص تهران نخواهید داشت. تا اینجا دو جاذبه بسیار مهم تهران برای شبگردی را به شما معرفی کردیم.  مطمئن باشید از سفر به تهران و بازدید از از این دو جاذبه، پشیمان نخواهید شد. با اجاره سوئیت در تهران سفری به یادماندنی و همه‌چیز تمام را برای خود و خانوادتان رقم بزنید.
یکی از جاذبه خوشمزه تهران خیابان سی تیر است. با غروب آفتاب، این خیابان مملو از جمعیت می‌شود و دکه‌های سیار اغذیه‌فروشی وارد خیابان می‌شوند. سی تیر شب‌ها هوا حال‌و‌هوای بسیار خوبی دارد. از همه جا عطر و بوی انواع غذا به مشام می‌رسد. اگر از ابتدا تا انتهای سنگفرش خیابان سی تیر قدم بزنید امکان ندارد، چیزی سفارش ندهید. در خیابان سی تیر هر آنچه که هوس خوردنش به سرتان  بزند در دسترس است. از انواع دمنوش و کباب ایرانی گرفته تا قهوه و کیک و تارت و فست فود فرنگی. اغذیه فروشی‌های سیار این خیابان معمولا ون‌ها و یا کامیونت‌هایی هستند که تغییر کاربری داده و تبدیل به دکه شده‌اند و ظاهر جذابی دارند. میز و صندلی‌های چوبی با رومیزی‌های فانتزی و چراغ های فانوس قدیمی تمام سطح خیابان را پر می‌کنند.
خوشبختانه از وقتی سطح خیابان سنگفرش شده، دیگر خودروها امکان تردد در این خیابان را ندارند و برای بازی کودکان امن است. سی تیر تا پاسی از شب باز است و افراد امکان سفارش غذا را خواهند داشت. گروه‌های مختلف موسیقی خیابانی، شبها در این خیابان به نواختن موسیقی سنتی مشغول هستند. همه چیز برای یک شبگردی دلچسب آماده است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم با اجاره سوئیت و گذراندن چند شب در تهران، تجربه قدم‌زدن در خیابان سی تیر و خوردن یک غذای خوشمزه را به لیست تجربیات قبلی خود اضافه کنید.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала