واکسن تک دُز به معنای نیاز به یکبار تزریق نیست

© Sputnik / Evgeny Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر واکسن تک دُز به معنای نیاز به یکبار تزریق نیست
واکسن تک دُز به معنای نیاز به یکبار تزریق نیست - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
در پی انتشار خبری مبنی بر ورود واکسن تک دُز به ایران و برداشت نادرست در مورد این واکسن ها، سازمان غذا و دارو این کشور در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که تک دُز بودن واکسن به معنای نیاز داشتن به یک بار تزریق نیست.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از وبدا، بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو ایران، واکسن های قبلی حاوی ویال های ۶ دز ۱۰دز یا ۲ دز بودند و این سری اخیر دارای ویال تک دز است و حتما باید دز دوم آن نیز تزریق شود.
سازمان غذا و دارو در این اطلاعیه تصریح کرد: واکسن تک دز مورد اشاره در خبر، به معنای آنچه که مانند واکسن جانسون اند جانسون و اسپوتنیک لایت که نیاز به یک دز تزریق دارند نبوده و در انتقال مطلب اشتباه رخ داده است.  
ادعای جهانپور در خصوص واکسن وارداتی برای کودکان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
ادعای جهانپور درباره واکسن وارداتی برای کودکان
در این اطلاعیه تاکید شده است: واکسن سینوفارم، واکسن تک دوز نبوده، بلکه باید بعد از یک دوره، دز دوم آن هم تزریق شود و واکسن های وارداتی اخیر هم مانند همان واکسن های سینوفارم قبلی که برای بزرگسال استفاده می شد، است و دارای همان خصوصیات و برند هستند.
به نقل از ایرنا بیست‌ و دومین محموله واکسن کرونا تهیه شده از سوی جمعیت هلال‌احمر حاوی ۶ میلیون واکسن تک دُز برای گروه سنی ۳ تا ۱۷ سال، روز گذشته یکشنبه چهارم مهر ماه در فرودگاه امام خمینی (ره) به وزارت بهداشت تحویل داده شد.
محمدحسن قوسیان مقدم، دبیرکل جمعیت هلال احمراز شروع واردات محموله‌های ۶ میلیون دُزی واکسن کرونا تهیه شده توسط این جمعیت در فصل پاییز خبر داد و گفت: با ورود اولین محموله ۶ میلیون دُزی به ایران، به طور کلی این جمعیت از اردیبهشت ماه تاکنون ۴۶ میلیون و ۳۹۰ هزار دُز واکسن به کشور وارد کرده است.
دبیرکل جمعیت هلال احمر با اعلام واردات واکسن تک دُز برای سنین ۳ تا ۱۷ سال از روز گذشته گفت: ۶ میلیون دُز واکسن کرونا (تک دُز) از مجموع ۱۲ میلیون دُز توصیه شده برای سنین ۳ الی ۱۷ سال وارد کشور و تحویل وزارت بهداشت شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала