اعتراف اولمرت به عدم قدرت کافی در اسرائیل برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران

© Sputnik / Eugene Odinokov /  مراجعه به بانک تصاویر اعتراف اولمرت به عدم قدرت کافی در اسرائیل برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران
اعتراف اولمرت به عدم قدرت کافی در اسرائیل برای ضربه زدن به برنامه هسته‌ای ایران - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
اولمرت: اسرائیل به صورت عملی فاقد هرگونه قدرت نظامی کلاسیکی است تا به وسیله آن به مراکز هسته‌ای ایران حمله کند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه المنار فلسطین، اولمرت در مقاله‌ای در روزنامه "هاآرتص" نوشت: اسرائیل به صورت عملی فاقد هرگونه قدرت نظامی کلاسیکی است تا به وسیله آن به مراکز هسته‌ای ایران حمله و آن را همانگونه که در سال 1981 در عراق و در سال 2007 در سوریه انجام داد، به طور کامل نابود کند.
در ادامه مقاله اولمرت آمده است: سیاست نتانیاهو در سال‌های گذشته و تهدیدهای مکرر او در رابطه با این که ایران در آستانه هسته‌ای قرار دارد، درست نبود، چرا که غنی سازی اورانیوم الزاما نمی‌تواند ایران را به آستانه هسته‌ای تبدیل کند. ایران در هر مقطع زمانی این توانایی را داشت که ظرف چند ماه به غنی سازی با حجم لازم از اوروانیوم برای تبدیل شدن به یک کشور هسته‌ای دست بزند. وی از رویکرد ایران هراسی انتقاد کرد و گفت که نیازی به این کار نبوده است.
اسرائیل انتظار دارد توافقنامه های صلح با کشورهای عربی تا پایان سال انجام شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اسرائیل انتظار دارد توافقنامه های صلح با کشورهای عربی تا پایان سال انجام شود
اولمرت سخنان اخیر ایهود باراک دیگر نخست وزیر سال‌های گذشته اسرائیل در رابطه با عدم آمادگی ایران برای رسیدن به یک کشور هسته‌ای را تأیید کرد و گفت که این نظر بسیار صحیح است.
اولمرت اضافه کرد: باراک که نخست وزیر و وزیر امنیت کابینه دوم نتانیاهو بود، اطلاعات بهتری در این باره دارد و موضوعی که اخیرا آن را اعلام کرده مبنی بر این که اسرائیل در اقدام نظامی علیه ایران ناتوان است، درست است و من با او کاملا موافقم.
وی افزود: من حتی زمانی که باراک در دولت نتانیاهو با گفتمان دیگری سخن می‌گفت نیز بر این عقیده [اسرائیل توانایی حمله به تأسیسات هسته‌ای ایران را ندارد] بودم.
او در پاسخ به این پرسش که پس در چنین شرایطی چه کاری باید انجام داد؟ پاسخ داد: میان اظهارات تحریک آمیز و ادعاهای پوچ بدون هیچ پایه و اساس و فاقد پشتیبانی واقعی نظامی برای نابودی برنامه کامل هسته‌ای ایران مطرح می‌شوند و با آنچه در سوریه و عراق انجام دادیم، با واقعیت های موجود فاصله زیادی وجود دارد. به هر شکل نمی‌توان پیش بینی کرد که اوضاع به کجا منتهی خواهد شد، اما مجالی برای یک شبکه پیچیده از عملیات وجود دارد که می‌تواند ثبات اقتصادی، اجتماعی و سیاسی ایران را برهم بزند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала