آیا شب ها می توانید ناخن هایتان را بگیرید؟

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر آیا شب ها می توانید ناخن هایتان را بگیرید؟
آیا شب ها می توانید ناخن هایتان را بگیرید؟  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.09.2021
اشتراک
طبق تحقیقات اخیر دانشمندان مشخص شده که کلسیم اضافه بدن در ساعات پایانی روز در ناخن ها جمع می شود و از ناخن ها به عنوان انبار موقت کلسیم بدن استفاده می شود .
به گزارش اسپوتنیک به نقل از زنهار؛ ضرر و زیان های ناخن گرفتن در شب از افسانه های قدیمی است که در برخی جاها توجیهات به ظاهر علمی نیز برای آن ارائه شده است.
گرفتن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن کلسیم ذخیره شده خواهد شد. در این مطلب، دلیل علمی ممنوعیت ناخن گرفتن در شب گفته شده است.
نحوه تشخیص سرطان ریه با توجه به وضعیت ناخن ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.11.2019
نحوه تشخیص سرطان ریه با توجه به وضعیت ناخن ها
طبق تحقیقات اخیر دانشمندان مشخص شده که کلسیم اضافه بدن در ساعات پایانی روز در ناخن ها جمع می شود و از ناخن ها به عنوان انبار موقت کلسیم بدن استفاده می شود و این کلسیم اضافی در ساعات آغازین روز به گردش خون باز می گردد و مورد مصرف قرار می گیرد. گرفتن ناخن ها در شب باعث از بین رفتن این کلسیم ذخیره شده خواهد شد. همچنین کمبود کلسیم اولین آثارش در بینایی مشاهده می شود. 
شایعه ی مطرح شده مبنای علمی ندارد و علاوه بر اینکه کلسیم در ناخن ها ذخیره نمی شود مکانیزمی نیز برای ذخیره شدن این کلسیم در شب و بازگشت دوباره‌ی آن به بدن در روز وجود نداد.
بر اساس یک افسانه ی ژاپنی ناخن گرفتن در شب می تواند به مرگ منجر شود، عمر را کوتاه کند و ارواح خبیثه را جذب کند. همچنین برخی اعتقاد داشتند که بخشی از روح شما در ناخن هایتان قرار دارد و گرفتن آن در شب باعث می شود بخشی از روح خود را در شب پر از ارواح خبیث آزاد کنید. در قدیم به علت کمبود نور در هنگام ناخن گرفتن در شب ممکن بود به خود صدمه بزنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала